وزير خارجه عربستان ضمن سازنده خواندن ديدار سه جانبه خود با وزراي خارجه آمريکا و امارات در ابوظبي، تاکيد کرد که مذاکرات درباره سوريه همچنان ادامه دارد و هنوز توافق درباره سرنوشت بشار اسد حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، عادل الجبير، وزير خارجه عربستان در گفتگو با شبکه خبري العربيه مذاکرات خود با جان کري، وزير خارجه آمريکا و عبدالله بن زايد آل نهيان، وزير خارجه امارات در ابوظبي را سازنده خواند و به توافق بر سر ادامه چنين مذاکراتي اشاره کرد.

الجبير تاکيد کرد که مذاکرات درباره سوريه همچنان ادامه دارد و هنوز توافق درباره سرنوشت بشار اسد، رئيس‌جمهوري اين کشور حاصل نشده است.

اخيرا نشست‌هايي در وين درباره سوريه برگزار شد که مقامات چند کشور جهان در آن حضور داشتند اما نتوانستند به توافق بر سر سرنوشت بشار اسد در دوره آتي دست يابند. عربستان همواره بر برکناري اسد تاکيد دارد. در نشست اخير وين با جدول زمان بندي انتقال سياسي در سوريه توافق شد.

الجبير همچنين تاکيد کرد که هنوز موعد برگزاري کنفرانس مخالفان سوريه در رياض مشخص نشده است.

قرار است نشست گسترده‌اي با حضور مخالفان سوريه در رياض برگزار شود تا مخالفان بتوانند موضع يکپارچه‌اي را براي شرکت در مذاکرات با نظام سوريه اتخاذ کنند. عربستان و هم‌پيمانانش براي تقويت مواضع مخالفان تلاش مي‌کنند. منابع اعلام کرده‌اند که اين نشست ماه دسامبر برگزار مي‌شود.

جان کري در سفر خود به منطقه روز دوشنبه وارد امارات شد و با مقامات اين کشور درباره بحران سوريه و برگزاري نشست ميان مخالفان سوري بحث و گفتگو کرد.

در نشست سه جانبه کري، عبدالله بن زايد آل نهيان و الجبير درخصوص مهمترين پرونده‌هاي منطقه‌اي بحث و گفتگو شد.

کري در پايان ديدار خود با مسئولان اماراتي و عربستاني به تدابير اضافي واشنگتن براي مبارزه با تروريسم اشاره کرد و گفت: ما به اقدامات براي مبارزه با تروريسم سرعت مي‌بخشيم. باراک اوباما، رئيس‌جمهوري آمريکا پيش از حملات تروريستي اخير در پاريس اقداماتي در زمينه استقرار نيروهاي ويژه و اقدامات ديگر اتخاذ کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فقط تو حرف نزن همین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس