راه‌اندازي ليزينگ مسکن، مدت‌هاست که در دستور کار قرار گرفته، اما اين برنامه هنوز هم با موافقت نهايي بانک مرکزي و شوراري پول و اعتبار مواجه نشده است.

به گزارش مشرق، اما فعاليت‌ ليزينگ‌هاي مسکن با اين بازار چه مي‌کند؟ آيا اين طرح مي‌تواند تا حدودي بازار مسکن را از رکود خارج کند؟ برخي از مشاوران املاک در شهر تهران، نظرات خود را در اين باره بيان کرده‌اند.

يکي از مشاوران املاک در شمال تهران به اقتصادنيوز گفت: ليزينگ مسکن در مناطق شمالي تهران که متراژ آپارتمان‌ها بالاست، تاثير چنداني نمي‌گذارد، مگر اينکه رشد بازار از مناطق جنوبي شروع شود و به مناطق شمالي برسد.

مشاور املاک ديگري در غرب تهران بيان کرد: اين طرح تاثير چنداني در بازار ايجاد نمي‌کند، زيرا در حال حاضر مردم پولي براي خريد مسکن ندارند و در واقع افرادي که پول داشته باشند و بتوانند سرمايه‌گذاري کنند، ديگر نيازي به ليزينگ ندارند، اما قشر ضعيف و متوسط جامعه پولي ندارند که حتي با ليزينگ مسکن خريداري کنند و تا زماني که قيمت مسکن پايين نيايد اين طرح تاثير چنداني نمي‌گذارد.

او در ادامه گفت: درست است که گفته مي‌شود قيمت مسکن به پايين‌ترين حد خود رسيده، اما اين پايين‌ترين حد نسبت به سال‌هاي اخير است و بايد از اين هم بسيار پايين‌تر بيايد.

يکي ديگر از مشاوران در شرق تهران در رابطه با ليزينگ‌هاي مسکن گفت: در حال حاضر، نه وام‌هاي زياد، نه ليزينگ و نه هيچ عامل ديگري نمي‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند و هر يک از اين طرح‌ها تاثير ناچيزي بر بازار مي‌گذارد.

مشاور املاک ديگري در جنوب تهران بيان کرد: در حال حاضر با برنامه‌هايي همچون ليزينگ مسکن و افزايش وام‌ها نمي‌توان بازار را تحت تاثير قرار داد و برنامه‌هايي بلندمدت براي برگرداندن اين بازار به شرايط قبلي لازم است.

منبع: اقتصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس