کد خبر 500217
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

سخنگوی دولت امروز در حالی برکناری وزیر صنعت را رد کرد که این روزها بحث کنار رفتن نعمت زاده به موضوعی داغ بین فعالان بخش صنعت، معدن و بازرگانی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق ، در شرایطی که کنار گذاشتن نعمت زاده از کابینه دولت به مسئله ای مورد بحث در محافل تولیدی و تجاری تبدیل شده، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز برکناری نعمت‌زاده را رد کرد و گفت: وی از وزرای با تجربه است و به کار خود ادامه می دهد.

طی روزهای گذشته نیز مدیر روابط عمومی وزارت صنعت با تکذیب این موضوع، در عبارتی کنایه‌ آمیز عنوان کرد که «نعمت‌‌زاده با ریا، دروغ، تنبلی و شایعه خداحافظی کرده‌ است نه با دولت و خدمت‌گذاری»!

جمله‌‌ای که در آن بر عدم خداحافظی نعمت زاده با دولت و خدمت‌گذاری تأکید شده و نه با سمت وزارت!

 اما این موضعگیری‌ها شرایطی عنوان می‌شود که برخی منابع از اختلاف نظر ارکان کابینه دولت بر سر وزارت نعمت‌زاده در کابینه دولت سخن می‌گویند به طوری که در برخی محافل خبری و اقتصادی گفته می‌شود جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با ادامه کار نعمت زاده در وزارت صنعت موافق نیست. جهانگیری در دولت اصلاحات سکاندار وزارت صنعت بود و ظاهراً عزل و نصب‌ در این وزارتخانه برای معاون اول از اهمیت ویژه‌ای برای وی برخوردار است.

این در حالی است که بحث‌هایی در مورد جداسازی وزارت صنعت از بازرگانی نیز در دولت مطرح است که گفته می‌شود با این اقدام زمینه لازم برای برکناری نعمت زاده فراهم خواهد شد. موضوعی که وزیر صنعت با قاطعیت آن را رد می‌‌کند.

تلاش برای خروج پتروشیمی از بورس کالا، جذب منابع مالی بانکها برای خودروسازان در شرایطی که بسیاری از صنایع با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستند، تشدید رکود در بخش صنعت و موضع‌گیری شدید نسبت به مردم معترض به کیفیت و قیمت خودروها و منافق و ضد انقلاب نامیدن آنها از جمله نکات ابهام برانگیز در کارنامه قریب به دو ساله نعمت زاده در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در هر حال باید دید دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات صنعت و بازرگانی چه تدبیری خواهد اندیشید و آیا مدیر دیگری جای نعمت‌زاده را می‌گیرد یا اینکه مسن‌ترین وزیر کابینه دولت یازدهم کماکان به کار خود ادامه خواهد داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس