وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور براساس قانون مجوز می‌دهد، گفت: اگر شورای تامین هر شهرستان متناسب با وظایف و اختیارات قانونی خود تشخیص دهد به حزب یا گروهی مجوز دهد قانونی است و ما متناسب با قانون عمل می‌کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست امروز خود با خیرین در جمع خبرنگاران به تشریح دیدار خود پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با توجه به ظرفیتی که خیرین دارند بتوانیم سازوکار اجرایی را داشته باشیم تا بتوانیم از پتانسیل خیرین به نحو احسن استفاده شود و اثربخشی خود را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات یکی از نمایندگان و انتقاد وی نسبت به روند اعطای مجوز از سوی وزارت کشور به گروه‌ها و تجمعات گفت: وزارت کشور بر اساس قانون مجوز می‌دهد و اگر شورای تامین هر شهرستان متناسب با وظایف و اختیارات قانونی که دارد تشخیص دهد که به هر حزب، گروه و یا جمعی و یا افرادی که می‌خواهند تجمعی داشته و یا فعالیتی کنند مجوز دهد قانونی است و ما متناسب با قانون عمل می‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت ستاد اربعین نیز خاطرنشان کرد: آخرین خبری که درباره ستاد اربعین وجود دارد موضوع تماس تلفنی من با وزیر کشور عراق بود که در این تماس برخی موارد را مجددا با یکدیگر هماهنگ کردیم و من از وی درخواست کردم تا در صدور ویزا تسریع شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این تماس تلفنی مطرح شد آن بود که از  وزیر کشور عراق خواستیم که مدت صدور ویزا تا 28 صفر ادامه پیدا کند و مرزبان‌ها در مناطق مرزی عراق که مستقر هستند، با توجه به فعالیتی که تاکنون داشتند، آن را بر فعالیت خود بیافزایند و آن را افزایش دهند. چرا که هیچ مشکلی نداریم اما کندی در صدور ویزا وجود دارد که با ظرفیت سازی‌هایی که در کشور انجام دادیم  و صدور ویزا در در یازده نقطه از کشور انجام می‌شود، رفع خواهد شد.

رحمانی‌ فضلی تصریح کرد: متولی این امر دوستان عراقی هستند و آنان باید تلاش کنند و در صحبتی که دیشب با وزیر کشور عراق داشتم به ما قول دادند که کار مسئولان عراقی را سه شیفته کرده و به نوعی این امر را تسریع خواهند کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی را در این زمینه انجام دادند خاطرنشان کرد: مردم به تدریج و با ویزا برای ایام اربعین مشرف می‌شوند و مسائل امنیتی را که به آنان متذکر شدیم رعایت می‌کنند بنابراین مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس