طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان اعزامی به المپیک باید از یک سال قبل از شروع مسابقات مشخص شود اما در کمتر از ۹ ماه مانده به آغاز المپیک ریو، کمیته تاکنون سرپرست کاروان ایران را مشخص نکرده است

به گزارش مشرق، طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان اعزامی به المپیک باید از یک سال قبل از شروع المپیک، مشخص شود تا در این فرصت سرپرست کاروان با ایجاد تعامل با ورزشکاران و مدیر تیم‌های ملی اعزامی امور تیم‌ها را به خوبی پیگیری کند و از اردوهای تیم ملی بازدید کند اما متاسفانه در حالی که تنها 9 ماه تا آغاز المپیک 2016 باقی مانده است هنوز سرپرست کاروان ایران معرفی نشده است؛ انتخابی که در این روزها با حاشیه‌های زیادی همراه است.

ماده بیست و شش اساسنامه کمیته ملی المپیک سرپرست هر کاروان ورزشی، حداقل یکسال قبل از هر رویداد از میان مدیران با تجربه و توانمند ورزشی، توسط هیئت اجرایــی انتخاب و با حکم رئیس کمیته منصوب می شود. سرپرست هر کــاروان اعزامی به رویدادهای بین المللی، ضمن برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم در جهت پیگیری دقیق کلیه امور مربوط به اعزام و مدیریت کاروان، وظایف مشروحه ذیل را عهده دار می باشد:

الف- برنامه ریزی جهت تدارکات و پشتیبانی مطلوب کاروان اعزامی با همکاری دبیرکل کمیته

ب‌- انتخاب اعضای کادر سرپرستی کاروان از بین افراد با تجربه در زمینه اعزامهای بین المللی ورزشی و معرفی جهت تائید نهایی به هیئت اجرایی

پ- برگزاری جلسات منظم با مسئولین ذیربط فدراسیونهای ورزشی جهت انجام هماهنگی های لازم و رفع مشکلات آماده سازی تیم های ملی

ت‌- سرکشی و بازدید از تمرینات و روند آماده سازی تیم های ملی

ث‌- ارتباط دائمی و مستمر با کمیته برگزاری بازیها

ج‌- شرکت در جلسات سرپرستان کاروانهای ورزشی در کشور میزبان

چ- برگزاری جلسات منظم روزانه با سرپرستان تیم های ملی کشور در ایام بازیها

ح‌- انجام هماهنگی های لازم در جهت اداره مطلوب کلیه امور کاروان اعزامی

خ- تهیه گزارش ارزشیابی نهایی عملکرد کاروان پس از بازگشت و ارائه به مرکز نظارت بر تیم های ملی جهت پردازش و تکمیل و ارائه به هیئت اجرایی

تبصره 1: احکام اعضای کادر سرپرستی هر کاروان پس از تائید هیئت اجرایی توسط دبیرکل صادر می گردد.

تبصره 2: دبیرکل در کلیه مراحل آماده سازی، اعزام و مدیریت کاروان در کشور میزبان مسابقات، اقدامات لازم را با هماهنگی سرپرست کاروان بعمل آورده و بر حسن روند امور نظارت خواهد نمود.

آنچه همواره در کمیته ملی المپیک و در انتخاب سرپرست‌های کاروان اعزامی به المپیک متداول بوده است حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان است. شهنازی سرپرستی کاروان ایران درالمپیک را در کارنامه خود داشته و یکسال پیش نیز به عنوان سرپرست کاروان اعزامی ایران در بازی‌های آسیایی انتخاب شد و منعی برای حضورش به عنوان سرپرست وجود ندارد و روی کاغذ وی سرپرست کاروان ایران خواهد بود اما جای این سوال وجود دارد که چرا کمیته ملی المپیک هنوز سرپرست را انتخاب نکرده است و برای این انتخاب دست دست می‌کند؟

در اینجا این سوال در ذهن اهالی ورزش ایجاد می‌شود که آیا مشکلی در مسیر انتخاب شهنازی وجود دارد و کمیته ملی المپیک در تلاش است تا با به تاخیر انداختن انتخاب سرپرست، فرصتی را برای حل این "مشکل" ایجاد کند؟

شاید همه این گفته‌ها در حد حدس و گمان باشد و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حال بررسی گزینه‌های روی میز برای انتخاب سرپرست کاروان ورزشی ایران باشند. گزینه‌هایی که نام نصرالله سجادی و بهرام افشارزاده نیز در کنار نام شاهرخ شهنازی در میان آنها بیش از سایر افراد به چشم می‌خورد. افرادی که هر کدام کوله‌باری از تجربه را در این زمینه بر دوش دارند و با سوابق گذشته خود از سرپرستی کاروان ورزشی ایران در میادین ورزشی می‌توانند وزنه سنگینی برای ورزش ما محسوب شوند.

اما به نظر می‌رسد با وجود نام‌هایی مانند نصرالله سجادی، بهرام افشارزاده و البته شاهرخ شهنازی به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ها، اصغر رحیمی از شانس بیشتری برای سرپرستی کاروان ایران برخوردار است و در این روزها نیز قرار است به عنوان نماینده ایران در اجلاس ازبکستان شرکت کند، نشستی که شاید بیش از هر کس دیگر لازم باشد تا سرپرست کاروان در آن حاضر شود که البته باز هم عدم حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک در این نشست جای سوال دارد.

این نکته را نیز باید یادآور شد که در صورت عدم معرفی شهنازی به عنوان سرپرست کاروان، به نظر می‌رسد که مسئولان کمیته ملی المپیک هم علاقه‌ای به انتخاب سرپرست از بین افراد حاضر در وزارت ورزش نداشته باشند و همین امر نیز دلیل دیگری خواهد بود تا شانس رحیمی برای سرپستی کاروان ایران در المپیک 2016 بیشتر باشد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس