شرکت سایپا در حالی ابلاغ بخشنامه ممنوعیت تحویل خودروهای اقساطی را رد می‌کند که در متن بخشنامه، اولویت فاکتور شدن سایر خودروها بعد از خودروهای امانی قرار گرفته و در عین حال، فاکتور شدن خودروهای امانی نیز ممنوع اعلام شده است.

به گزارش مشرق، شرکت سایپا در واکنش به گزارشی با عنوان «بخشنامه خودروسازان برای ممنوعیت تحویل خودروهای اقساطی» که در روز گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت، توضیحی را به شرح زیر ارسال کرده است:

بنا به دستور مقامات راهور ناجا و به جهت رعایت الزامات قانونی تحویل هرگونه خودرو بدون پلاک و بیمه‌نامه ممنوع است و با توجه به اینکه خودروهای امانی موجود در نمایندگی‌ها نیز فاقد پلاک و بیمه هستند، لذا به صورت کلی بخشنامه‌ای برای تمام نمایندگان سراسر کشور تنظیم و ابلاغ شد که از تحول این خودروها به مشتری اجتناب شود و این بخشنامه ویژه طرح فروش خاصی نیست.

در ادامه توضیح سایپا آمده است:

به نظر می‌رسد تولید خبر در خصوص وام 25 میلیون تومانی بر اساس اطلاعات نادرست، نه تنها دردی از مشکلات صنعت و خریداران این طرح را درمان نمی‌کند بلکه بیشتر سبب تشویش اذهان عمومی و گمراهی مردم می‌شود و از خبرگزاری وزین فارس انتظار می‌رود با دریافت اطلاعات صحیح از منابع موثق این شرکت از جمله مدیریت ارتباطات و روابط بین‌الملل گروه سایپا اقدام به تولید و درج خبر کند.

تناقض موضعگیری‌های شرکت خودروساز در تحویل خودروهای اقساطی+ بخشنامه

 شرکت سایپا در بخش اول توضیح خود در حالی تأکید می‌کند که بخشنامه صادر شده مربوط به طرح فروش خاصی نبوده است که عنوان بخشنامه صادر شده از سوی سایپا برای نمایندگی‌های فروش این شرکت «خودروهای امانی در طرح تسهیلات دولتی» است.

متن بخشنامه سایپا که به امضای تقی‌زاده، معاون فروش سایپا رسیده، به شرح زیر است:

نمایندگی‌های محترم بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا

موضوع: خودروهای امانی در طرح تسهیلات دولتی

با سلام و احترام موارد زیر به اطلاع نمایندگان محترم می‌رسد:

1) اکیداً از تحویل خودروهای امانی بدون پلاک و بیمه به مشتریان خصوصاً مشتریان طرح تسهیلات دولت خودداری فرمایید.

2) اولویت فاکتور در این طرح، فاکتور خودروهای از محل امانی موجود در نمایندگی‌ها می‌باشد. لذا ضمن تسریع در پذیرش پرونده‌ها، سریعاً نسبت به الصاق شماره ساخت خودروهای امانی به پذیرش‌ها اقدام نمایید.

3) ملاک ارسال مجدد خودروهای امانی به نمایندگی‌ها، الصاق شماره ساخت خودروهای امانی موجود در نمایندگی‌ها به پذیرش‌های این طرح می‌باشد.

همانطور که مشاهده می‌شود شرکت سایپا در بند اول بخشنامه خود بر خودداری نمایندگی‌ها از تحویل خودرو امانی بدون پلاک و بیمه به ویژه به مشتریان طرح تسهیلات دولتی تأکید کرده و در بند دوم نیز اعلام شده که اولویت فاکتور شدن خودروها در طرح دولت با خودروهای امانی است.

به این ترتیب، اولویت فاکتور شدن سایر خودروها بعد از خودروهای امانی قرار گرفته و در عین حال، فاکتور شدن خودروهای امانی نیز ممنوع است.

در نتیجه فاکتور شدن تمام خودروهای قابل عرضه در طرح فروش اقساطی دولت ممنوع است، زیرا اصولاً خودرو برای پاسخگویی به متقاضیان طرح آن هم به صورت امانی با بیمه و پلاک در نمایندگی‌ها وجود ندارد.

علاوه بر این، در بخش دوم توضیح سایپا خواسته شده تا خبرنگار فارس از طریق مدیر ارتباطات سایپا نسبت به کسب خبر اقدام کند. این در حالی است که مدیر ارتباطات این شرکت پاسخگوی تماس‌های مکرر خبرنگار فارس نبوده و حتی دو روز پیش این موضوع با معاون فروش سایپا نیز مطرح شده بود. ضمن آنکه مسئول ارتباط با رسانه‌های این شرکت نیز در مرخصی به سر می‌بُرد و اصولاً کسی در روابط عمومی سایپا پاسخگوی تماس‌های خبرنگاران نبوده است.

تحویل خودروهای فروخته شده در طرح فروش اقساطی همچنان متوقف است ومسئولان بانک مرکزی با این توضیح که مدارک خودروسازان برای دریافت اعتبار این طرح ناقص بوده است، از واریز این اعتبار به حساب خودروسازان خودداری کرده و در نتیجه خودروسازان نیز خودرویی را به مشتریان تحویل نمی‌دهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس