کد خبر 499642
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

سفیر ایران در روسیه از به جریان افتادن روند تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران، توسط روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه طی سخنانی با اشاره به موضوع قرارداد تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران گفت: در این مسئله که روسیه در برخی مقاطع تحت‌تاثیر غرب تصمیم‌هایی گرفته است که در ذهنیت جامعه ایرانی نسبت به روس‌ها تاثیرگذار بوده است، شکی وجود ندارد.اما این اتفاق‌ها در شرایطی رخ داده بود که قطعنامه ١٩٢٩ در مورد ایران تصویب شده و فضای روانی بین‌المللی علیه ایران تحریک شده بود.

وی افزود: علاوه بر این در روسیه هم رئیس‌جمهوری متمایل به غرب روی کار بوده است و قرارداد اس 300 را لغو کرد. اکنون رویکرد روسیه در این خصوص اصلاح‌شده و قرارداد جدیدی منعقد شده و روند تحویل دادن اس 300 به ایران هم به جریان افتاده است.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: در مورد نیروگاه بوشهر هم نمی‌توانیم صرفا روس‌ها را مقصر بدانیم. نیروگاه بوشهر را آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها نیمه‌کاره رها کرده بودند و رژیم صدام حسین هم این نیروگاه را بمباران کرده بود و این‌گونه نبود که ما در یک مناقصه بین‌المللی بوشهر را مطرح کردیم و از میان ٢کشور، روسیه انتخاب شده باشد و در آن زمان روسیه تنها گزینه ما بود.

سنایی ادامه داد: تاخیرهایی هم در احداث نیروگاه بوشهر صورت گرفت که مانند بسیاری از پروژه‌های داخلی است که با تاخیر اجرا می‌شود و بخش دیگری از این تاخیر هم می‌تواند به دلیل تعلل تکنیسین‌های روس باشد. بخش دیگر این تاخیر هم به دلیل کارشکنی تحریم‌ها بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • غلام شیش لول بند ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    تو این دنیا هیچی بعید نیس
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    می ترسم حالا حالا ها در این مسیر جریان بماند و ما هم انگشت به دهان همینطوری در فلسفه جریان بمانیم.
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    این سفیر ایران در مسکو یه ده سالی هست میگه روند آغاز شده...
  • منوچهر ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    من فکر نکنم بدن حالا حالا حا
  • منوچهر ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    من الان خبری شنیدم از صدا و سیما که میخوان از سه روز دیکه تیکه تیکه گردان اس 300 رو تحویل بدن مدل جدیدشو صد در صد شده تحویلش
  • منوچهر ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    در پاسخ شنیدم این سامانه از قبل تحویل ایران داده شده یخنی وارد سیستم پدافندی شده خبری که شنیدم خوندم 60 درصد دادن 40 درصد ندادن
  • افشین تهران ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    روسیه خودش هم میدونه که اگه به این قرارداد عمل نکنه نتنها در ایران بلکه در جهان بی اعتبار خواهد شد.روسیه حتی پیشنهاد واگذاری اس400رو به ایران داده که ایران بخاطر قیمت بالا و همچنین به پایان رسیدن پروژه باور تمایلی به خرید این سامانه ندارد.اما سامانه جدیدی که من شنیدم به ایران داره تحویل میشه از قبلی بسیار قدرتمندتر و از اس400کمی ضعیفتر هست.البته بعضیها میخوان این سامانه را با انتی 2500در یک سطح قرار بدن در صورتیکه اینطور نیست و با کمی تحقیق در همین فضای مجازی میشود به قدرت واقعی ان پی برد.انتی 2500مدل صادراتی اس300وی هست اما مدل تحویلی به ایران اس300وی 4هستکه از نظر برد 400کیلومتر و در ان تاکید بیشتری به رودر رویی با موشکهای بالستیک برد بالا شده که البته در ارتفاع متوسط و پست هم مورد اطمینان هست.این سامانه از سال 2014در کنار اس400به نیروهای مسلح روسیه تحویل شده و تا حالا به هیچ کشوری صادر نشده.تعاملات نظامی بین روسیه و ایران رو به جلو هست مخصوصا با توجه به اعتماد و علاقه اقای پوتین به امام خامنه ای و راهبردهای ایشان.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تا اس‌۳۰۰ رو در رزمایش زنده نبینم باور نمی‌کنم
  • علیا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به به غلام جون
  • علیا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    10 سال؟ با هوچی گری یا همون شانتاژ و ایجاد هیاهو چیزی تغییر نمیکنه. پسر خوب رفتارت بسیار شبیه به رفتار یک منافق هست. خودت رو اصلاح کن. دروغ گو باش. مال مردم خوار باش اما منافق نباش
  • علیا ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    رزمایش زنده؟ کجای دنیا رزمایش رو زنده پخش میکنند؟ بعد اونوقت بی کار هستند شما رو صدا کنند بگن تورو خدا بیا رزمایش ما رو ببین؟ شاید منظورت رژه بود؟ درسته؟ در ضمن اینها قراره در محل هایی از قبل تعیین شده مستقر بشه. پس به هیچ عنوان نمیان توی رژه تهران نشونش بدند چون در اون صورت مجبورند یکی از محل های استقرار رو از پوشش این سامانه خالی نگه دارند که این یک اشتباه بزرگه.
  • منوچهر ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظر من همان آنتی 2500 هستش میخوان بدن چون مشکل اصلی ایران موشک های کروز هستش
  • ایران آباد ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    با توجه به شرایط بین المللی روس ها متوجه شدند نباید تنهایی به مقابله با دشمن سنتی خود آمریکا وغرب برود لذا در صدد است با کشورهای قدرتمند همسوی خود مثل ایران وچین نزدیکتر شود وحتی درچهارچوب پیمان امنیتی ونظامی بلوک قدرتمندی تشکیل دهد مسلما ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله سامانه اس 300 به ایران صورت خواهد گرفت اگر این سامانه به ایران تحویل داده شد تحویل اس400 هم بعید نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس