مستند A157، روايتي است تكان‌دهنده از سرنوشت سه دختر كرد سوري كه توسط يك سرباز داعشي مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، هناز ضرابي‌زاده، نويسنده‌ كتاب تحسين شده‌ دختر شينا طي يادداشتي براي مستند «A157» نوشت: تحمل ديدن اين فيلم را جز همان چند دقيقه آغازين نداشتم! همان چند دقيقه كافي بود تا تمام وجودم پر از نفرت شود.

مستند A157، روايتي است تكان‌دهنده از سرنوشت سه دختر كرد سوري كه توسط يك سرباز داعشي مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. بهناز ضرابي‌زاده، نويسنده كتاب تحسين شده‌ دختر شينا، در مورد اين فيلم يادداشتي نوشته است كه در ادامه خواهيد خواند: تحمل ديدن اين فيلم را جز همان چند دقيقه آغازين نداشتم! همان چند دقيقه كافي بود تا تمام وجودم پر از نفرت شود. نفرت و انزجار نسبت به كساني كه نمي‌شود آنها را انسان ناميد.

در تصور من حتي حيوانات نيز قادر به انجام چنين خشونت‌هاي وحشيانه‌اي نيستند. اين فجايع شرم‌آور كه نمونه‌اي از آن در اين مستند به تصوير كشيده شده شايد در همه جنگ‌هاي جهان نيز رخ داده باشد، اما به نظر مي‌رسد اوج قساوت و شقاوت و پليدي در دستان سياه داعش است كه در جنگي نابرابر و وحشيانه يا به تعبيري ديوانه‌وار و شيطاني به مظلوم‌ترين و بي‌پناه‌ترين انسان‌ها، يعني دختران خردسال حمله‌ور شده‌اند و حيواني‌ترين تعرض‌ها را نسبت به آنها انجام داده‌اند... .

شرح ماجراي دردناك اين سه دختر سوري كرد زبان 11، 13 و 15 ساله را كه مورد تعرض تجاوزگران زشت‌روي حيوان‌صفت داعشي قرار گرفتند را ديدم و چند روز از زندگي‌ام با اضطراب و افسردگي گذشت و مدام زير لب مي‌گفتم:
خدايا! جوانان سرزمينم را حفظ كن. مردان باغيرت كشورم را حفظ كن كه لبريز از روحي الهي و انديشه‌اي آسماني‌اند و براي جنگ با اين گرگ‌هاي خون‌آشام ترك وطن كرده و از عزيزترين نعمت دنيوي يعني جان شيرين و زندگي و خانواده و همسر و كودكان شيرين زبان گذشته‌اند تا اشكي در چشم دختركي مظلوم فرو نلغزد و تن او آماج تير و نگاه‌هاي حراميان قرار نگيرد.

خدايا! اين مردان پاك، اين مدافعان حقوق بشريت، اين انسان‌هاي بهشتي را در پناه خود حفظ گردان و ما را ببخش كه هيچ‌گاه قدر داشته‌هاي خود را ندانستيم و هيچ‌گاه نتوانستيم آن‌طور كه شايسته است از قهرمان‌هاي مهربان و متعهد سرزمين مان قدرداني نماييم. مرداني آسماني كه تنها به امنيت چهار گوشه كشور خود نمي‌انديشند، آنهايي كه به امنيت و آسايش مسلمانان جهان فكر مي‌كنند. خدايا! ما را ببخش كه به جاي سپاس و حمد و ثناي اين امنيت بي‌بديل كه نتيجه ايثار و از خودگذشتگي انسان‌هاي پاك‌سرشت كشور پهناور اسلامي‌ام مي‌باشد هميشه دهانمان را به اعتراض و انتقاد و شكوه گشوده‌ايم.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس