کد خبر 499315
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

هبر معظم انقلاب گفتند: همان‌گونه که وجود ایران مستقل به نفع روسیه است، وجود روسیه‌ی مقتدر هم به نفع ایران است.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 مهر 86، ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور را زمینه‌ی مساعدی برای گسترش روابط خواندند و با اشاره به تأکید آقای پوتین درباره‌ی عزم جدی مسکو برای گسترش نامحدود و همه‌جانبه‌ی روابط با تهران افزودند: ما نیز از گسترش مناسبات استقبال می‌کنیم و آن را به نفع دو کشور و دو ملت می‌دانیم.
ایشان با ابراز نارضایتی از مناسبات اقتصادی فعلی دو کشور، گسترش این مناسبات را تأمین‌کننده‌ی منافع دو کشور دانستند و خاطرنشان کردند: همان‌گونه که وجود ایران مستقل به نفع روسیه است، وجود روسیه‌ی مقتدر هم به نفع ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عظمت و قدرت درونی هر ملت را اقتدار واقعی آن کشور خواندند و تأکید کردند: ملت ایران و جمهوری اسلامی، منطقِ پایداری در دفاع از منافع ملی را برگزیده است، چرا که یقین دارد زیاده‌خواهی دشمنان این ملت، هیچ حد و پایانی ندارد و به همین علت، ملت و دولت ایران با پرهیز از ماجراجویی یا بهانه‌دادن به دست دشمن، همچنان بر اساس این منطق هوشیارانه و مقتدرانه عمل خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به میهمان‌نوازی ملت ایران افزودند: تصویر ملت روسیه در ذهن ما، تصویر روشن و خوبی است و این به علت مقاومت‌ها و تدابیری است که ملت روسیه در مقاطع مختلف از خود نشان داده است.
ایشان با اشاره به زیاده‌خواهی‌های بی‌حد و حصر و بهانه‌جویی‌های آمریکا افزودند: آمریکایی‌ها با هر کشور و دولتی که در برابر منافع نامشروع آن‌ها بایستد و به طور مستقل عمل کند مخالفند، اما ملت‌ها را نمی‌توان با این گونه زیاده‌خواهی شکست داد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استمرار تهدیدات آمریکا در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کردند: آمریکا از هیچ کاری برای ضربه‌زدن به ملت ایران دریغ نکرده است، اما ماجراجویی‌هایش نتیجه‌ی عکس داده است و این ناکامی‌ها در مقابل چشمان آنان قرار دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آمادگی ایران برای اعتمادسازی کامل افزودند: همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کار معقول و درستی است که ادامه خواهد یافت و ما مصمم هستیم که نیاز کشور خود به انرژی هسته‌ای را تأمین کنیم و به همین علت مسأله‌ی غنی‌سازی را جدی می‌گیریم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ایده‌ی تشکیل اوپک گازی و مذاکرات خوبی که رئیس‌جمهور روسیه در ایران داشته است، ابراز امیدواری کردند: نتایج این مذاکرات در آینده‌ی روشنِ روابط دو کشور، مفید و مؤثر باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان خطاب به آقای پوتین گفتند: درباره‌ی سخنان و پیشنهاد شما تأمل خواهیم کرد.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای ولادیمیر پوتین -رئیس‌جمهور روسیه- مذاکرات همه‌جانبه‌ی خود با رئیس‌جمهور ایران را جدی و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در مذاکرات فشرده‌ی تهران در خصوص تحول در سطح روابط دوجانبه به منظور ارتقای جدی، همه‌جانبه و نامحدود همکاری‌ها و گسترش آن در ابعاد مختلف به‌ویژه در بخش‌های حمل و نقل، انرژی و هوا-فضا بحث شد و به دورنمای بسیار روشن از روابط دو کشور دست یافتیم.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: منافع ملت روسیه در وجود یک ایران قوی و مؤثر در عرصه‌ی بین‌المللی نهفته است و مسکو در خصوص همکاری‌های خود با تهران هیچ محدودیتی قائل نیست و در حال و آینده بدون هیچ تردیدی در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی همچنین افزود: روسیه برای موضع ایران در خصوص مسأله‌ی هسته‌ای احترام قائل است و استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق ایران می‌داند، ضمن آن‌که با هرگونه تحمیل بر ضد ایران مخالف است.

آقای پوتین با استقبال از همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مسکو از این ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس