معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات دنیا را ۳۵ میلیارد یورو معادل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

 به گزارش مشرق، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه راه اندازی مرکز رشد توسعه دهنده فناوری اطلاعات در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: ۳ سال پیش شرکت دانش بنیان در حوزه تلفن همراه در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد که در عرض ۳ سال این شرکت موفق به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شد.
 
وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه زیرساختهای ارتباطی گفت: هم اکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در توسعه زیرساخت سرمایه گذاری شده است که این امر نشان می دهد بازار اقتصادی این بخش فعال است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه خدمات در بخش تلفن همراه منجر به توسعه اشتغال و کسب و کار می شود گفت: در این زمینه دانشگاهها باید با تمام ظرفیت برای تولید محتوای خدمات ارزش افزوده وارد این حوزه شوند.
 
براری با بیان اینکه ایران سهم یک درصدی در بازار علم و فناوری دنیا دارد خاطرنشان کرد: ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا ۳۵۰۰ میلیارد یورو برآورد می شود که سهم ایران از این بازار ۳۵ میلیارد یورو معادل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که باید اغلب این سهم در حوزه تولید محتوا هزینه شود و دانشگاهها می توانند در این زمینه به شرکتهای فناوری و وزارت ارتباطات کمک کنند.
 
وی اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه شهید بهشتی ظرف یک سال آینده، ایده های مرتبط با تولید محتوا در این دانشگاه، جذب بازار و تبدیل به محصول شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس