کد خبر 499027
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

منابع خبری ازبکستان گزارش دادند که ۱۶۰ نفر از شهروندان شهر "تاشکند" پایتخت این کشور به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش طی هفته گذشته بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، 90 درصد افراد ذکر شده از اعضای سازمان ممنوع « حزب التحریر» بوده اند که بزرگترین این افراد 55 و جوان ترین شان 17 سال سن دارند.

به گفته یک پلیس در تاشکند افراد بازداشت شده مورد تفتیش و بازجویی جدی قرار خواهند گرفت.

«عبدالعزیز منصور» معاون رئیس اداره دینی مسلمانان ازبکستان گفت که در شهر تاشکند روند افراطی شدن بعضا مشاهده شده است و بازداشت برخی از دین داران نوعی پیشگیری برای پیوستن به گروههای افراطی و یا تفهیم آنها محسوب می شود.

وی گفت:«برای همگان روشن است که داعش از طریق اینترنت جوانان را فریب می دهد و آنها را برای شرکت در جهاد دعوت می کند در حالی که مبارزه مسلمان علیه مسلمانان دیگر به هیچ وجه جهاد محسوب نمیشود

درهمین حال مخالفان دولت ازبکستان در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری خود پیوستن ساکنان به گروه هایی نظیر «جنبش اسلامی ازبکستان و « داعش» را ناشی وضع دشوار اقتصادی و بالا بودن میزان بیکاری در ازبکستان دانسته اند.

داعش یک گروه تکفیری - صهیونیستی است که قسمت بزرگی از قلمرو سوریه و عراق را با حمایت برخی کشورهای منطقه تصرف کرده است.این گروه با قتل بی رحمانه اسرا و مخالفانش از جمله زنده به زنده گور کردن و سوزاندن و قتل های دسته جمعی رعب و وحشت زیادی ایجاد کرده است.

حدس زده می شود که حدود 3هزار نفر از آسیای میانه برای داعش در سوریه و عراق می جنگند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس