کد خبر 498904
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

انتفاضه جوانان فلسطینی امنیت اسرائیلی‌ها را به حبابی تبدیل کرده است که هر لحظه بیم آن می رود که منفجر شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه السفیر، انتفاضه جوانان فلسطینی که بر خلاف پیش بینی مسئولان امنیتی اسرائیلی همچنان ادامه دارد، آسایش و امنیت این رژیم را به حبابی تبدیل کرده است که هر لحظه ممکن است منفجر شده و از هم بپاشد.

در این میان عملیات شهادت طلبانه چند روز پیش که در چارچوب انتفاضه فلسطینی ها رخ داد، مسئولان اسرائیلی را شوکه کرد زیرا آنان امیدوار بودند که این انتفاضه فروکش کرده و رو به فرسایش و پایان باشد.

افزایش تلفات اسرائیلی ها در اثر عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها در حالی است همزمان با آن کابینه بنیامین نتانیاهو تلاش دارد توصیه هایی را در خصوص مبارزه با تروریسم در اختیار جامعه جهانی به ویژه فرانسه قرار دهد.

به هر حال ادامه انتفاضه فلسطینی ها در حالی است که محافل امنیتی اسرائیل به ویژه مسئولان ارتش و امنیت داخلی این رژیم تاکید داشتند که توسل به نیروهای نظامی و فشارهای امنیتی موجب می شود آتش این انتفاضه کاهش یافته و فروکش کند اما راه حل این وضعیت نیست.

این گروه همچنین تاکید کردند که باید فضای موجود را با تشکیلات خودگردان بهبود بخشیده و راهکارهای سیاسی را در پیش گرفت.

اما راستگرایان حاکم در کابینه اسرائیل نظر مخالف دارند و چه بسا تصمیمات کابینه اسرائیل مبنی بر توسعه شهرک سازی بیانگر رویکردهای این جناح باشد.

در همین ارتباط «یواف لیمور» کارشناس نظامی در روزنامه «اسرائیل امروز» نوشت: چند روز پس از آرامش نسبی، دو عملیات ضد اسرائیلی از سوی فلسطینی ها موجب شکسته شدن این آرامش شد.

به گفته وی جالب اینکه عوامل این عملیات از اهالی الخلیل بودند که نیروهای امنیتی اسرائیل در آنجا حضور گسترده ای دارند و همین نشان می دهد که دستاوردهای ارتش اسرائیل محدود است.

لیمور یادآور شد که گزارش های موجود نشان می دهد که عملیات فلسطینی ها علیه اسرائیلی ها ادامه خواهد یافت.

همچنین « بن کسبیت» کارشناس سیاسی روزنامه معاریو گفت: آرامش کنونی شبیه حبابی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

وی تاکید کرد، اکنون فقط یک موضوع مطرح است و آن اینکه از این پس اوضاع با قبل متفاوت بوده و هرگز مانند گذشته نخواهد شد و کسانی که واقعیت ها را نادیده بگیرند همواره بهای آن را خواهند پرداخت.

«عاموس هارئیل» کارشناس مسائل نظامی در روزنامه هاآرتص نیز نوشت: مقابله اسرائیل با انتفاضه مردمی فلسطین فراز و نشیب دارد اما ادامه این انتفاضه به کار گرفتن نیروهای ذخیره در سطح گسترده را ضروری می سازد.

این در حالی است که اسرائیل در صدد است در ماه آینده میلادی چهار گردان از نیروهای ذخیره خود را فراخواند.

اما در بحبوحه انفجارهای پاریس اسرائیل بیش از پیش نسبت به روزهای آینده نگران است به ویژه اینکه چند روز پیش مدعی شد که یک گروهک وابسته به داعش را در داخل خط سبز شناسایی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس