کد خبر 498878
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

چین با هدف جلب مشتریان بیشتر برای فروش تولیدات نظامی خود بویژه هواپیمای بدون سرنشین مدل «رنگین کمان 5»، فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، بزرگترین پهپاد نظامی چین در جریان برگزاری «اکسپوی صنعت» در شهر «شن جن» واقع در استان «گواندونگ» در جنوب این کشور به پرواز در آمد که براساس گزارش رسانه های چینی، بزرگترین و جدیدترین مدل پهپاد ساخت این کشور محسوب می شود.

پرواز آزمایشی این مدل هواپیمای بدون سرنشین برای اولین بار در آستانه روز سوم سپتامبر (12شهریور) زمان برگزاری رژه بزرگ ارتش چین به مناسبت پیروزی بر جنگ ضد فاشیستی صورت گرفته بود.

چاینا دیلی در گزارشی نوشت: نمایش دوباره این هواپیما در نمایشگاه شهر «شن جن» با هدف جلب بیشتر مشتریان به بازار هواپیماهای بدون سرنشین رزمی ساخت این کشور صورت گرفته است.

پهپادهای رزمی موسوم به «سی.اچ 5» یا «رنگین کمان 5» که همزمان دو کارکرد شناسایی و تهاجمی دارد، مدل توسعه یافته پهپادهای چینی محسوب می شوند که توسط آکادمی آیرودینامیک علوم هوا فضا ساخته شده است.

«شی ون» از اعضای ارشد هیات طراحی و ساخت این پهپاد نظامی با اشاره به تعاملات نظامی کشورش با برخی از کشورها، گفت: چین در حال حاضر پهپاد کلاس «سی.اچ 3» را به چند کشور خارجی می فروشد و ما در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای ورود مدل «رنگین کمان پنج» به بازارهای بین المللی هستیم.

وی گفت که مدل «رنگین کمان پنج» می تواند به طور همزمان سه کارکرد تهاجم هوا به زمین، شناسایی و با توجه به حجم آن عملیات ترابری را نیز انجام دهد.

هر چند که «شی ون» اشاره ای به نام کشورهای خریدار پهپاد از چین نکرد اما برخی گزارشات حاکی از آن است که چین پیشتر مدل «سی.اچ 3» را به کشورهای مصر، عربستان سعودی و عراق صادر کرده است.

به گفته سازندگان این هواپیما؛ «سی.اچ 5» بدنه ای از جنس کامپوزیت دارد و بالهای آن به طول 20 متر است.

این هواپیما دو برابر وسایل پروازی بدون سرنشینی است که قبلا چین ساخته و پرواز آزمایشی آن 20 دقیقه به طول انجامیده است.

این هواپیما همچنین می تواند با 900 کیلوگرم بار در ارتفاع نه چندان بالا به مدت حدود 40 ساعت پرواز کند.

«او جونگ مینگ» مسئول پروژه هواپیماهای بدون سرنشین در آکادمی آیرودینامیک علوم هوا فضای چین نیز درباره قابلیت ویژه این پرنده بدون سرنشین می گوید: «سی.اچ 5» با توجه به اندازه بزرگ و قابلیت نصب رادارهای پیشرفته، ظرفیت کافی برای نفوذ به مخفیگاه های تروریست ها از جمله اماکنی چون غارها را داراست.

او همچنین گفت که یکی از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین مبارزه با تروریسم، عملیات شناسایی، گشت های مرزی، نظارت و حمله به اهداف تعیین شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس