رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: اطلاعی از وضعیت ۱۷ تن از مفقودان ایرانی در فاجعه منا در دست نیست.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت جانباختگان منا در تالار دکتر زرین کوب ارشاد اسلامی بروجرد ضمن محکوم کردن جنایت آل سعود در رخ دادن این حادثه عظیم تاریخی و تسلیت به خانواده های جانباختگان اظهار داشت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری باید حادثه منا را زنده نگه داشت حتی اگر ده سال هم به طول بینجامد.

وی با بیان اینکه این فاجعه تاریخی هفت هزار جانباخته در پی داشته است، افزود: حجی که باید مظهر حضور مهمانان خدا باشد به فاجعه ای بزرگ تبدیل و در حق حجاج جفا شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: دشمنان با حمایت گروههای مختلف مانند داعش علیه مسلمانان در جهان اسلام اقداماتی انجام می دهند که به نفع آنها نیست.

اوحدی تصریح کرد: اینها با جنایت هایشان در فرانسه نیز به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند.

وی با اشاره به برگزاری مجالس بزرگداشت جانباختگان منا در راستای رسیدن به هدف دفاع از حق این زائران مهاجر الی الله، اظهار داشت: رسالت سنگینی بر دوش حج و زیارت است و آن جلوگیری از مخدوش کردن چهره حج و اسلام در دنیا است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: امسال علیرغم محدودیتهایی که عربستان در اعمال حج انجام داد اما با برنامه ریزی توانستیم تا روز عید قربان مانع رخ دادن اتفاقات شویم.

وی گفت: در حادثه منا هبچ کدام از زائران و مدیر کاروانها مقصر نبودند بلکه آل سعود با بی تدبیری و بی مسئولیتی در این راستا کوتاهی کرد و این حادثه عظیم تلخ و فراموش نشدنی به وقوع پیوست.

اوحدی با اشاره به وضعیت نامعلوم ۱۷ زائر مفقود ایرانی در حادثه منا تاکید کرد: در تلاشیم هرچه زودتر وضعیت این زائران مفقود شده را مشخص و به خانواده های آنان اعلام کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس