يكي از ناخوانندگاني كه با حضور در برنامه ماهواره‌اي كشف استعداد‌هاي خوانندگي مطرح شده بود، هم اكنون در راه كسب مجوز براي آلبوم موسيقي‌اش است.

به گزارش مشرق، يكي از ناخوانندگاني كه با حضور در برنامه ماهواره‌اي كشف استعداد‌هاي خوانندگي مطرح شده بود، هم اكنون در راه كسب مجوز براي آلبوم موسيقي‌اش است.

شبكه «من و تو» مسابقه‌اي براي معرفي استعداد‌هاي جديد خوانندگي راه اندازي كرده است كه نفرات برتر آن تا به حال چند ويدئو موزيك توليد و از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش كرده‌اند. حال يكي از افراد برگزيده اين مسابقه به جاي اينكه همكاري خود را با شبكه‌هاي ماهواره‌اي ادامه دهد مي‌خواهد در داخل كشور مجوز آلبوم بگيرد؛ مسئله‌اي كه مي‌تواند مهر تأييد ارشاد بر استعداد‌يابي ماهواره‌اي باشد، مسئله‌اي كه تا به حال با سياست‌هاي فرهنگي نظام همخواني نداشته است. اميرحسين كريمي كه در مسابقه آكادمي موسيقي شبكه «من و تو» با نام «اميرحسين» شناخته مي‌شد، بعد از بازگشت به ايران تلاش كرد در محافل هنري شركت كند و اكنون نيز در تدارك انتشار اولين آلبوم موسيقي خود است.

اينكه فردي با حضور در شبكه‌هاي ماهواره‌اي مطرح شود و اكنون در داخل كشور آلبوم موسيقي منتشر كند، قبل از اين نيز اتفاق افتاده است اما حساسيت‌هايي كه روي شبكه « من و تو» و برنامه «آكادمي» وجود دارد در زمان آنها وجود نداشته است. فارس در اين باره مي‌نويسد: او در اين آلبوم با چهره‌هاي سرشناس موسيقي كشور همكاري كرده و يكي از قوي‌ترين تهيه‌كننده‌هاي موسيقي پاپ با اين خواننده قرارداد پنج ساله امضا كرده است؛ اين تهيه كننده موسيقي از انتشار جزئيات بيشتر درباره آلبوم اين خواننده خودداري و انتشار جزئيات آلبوم اميرحسين كريمي را به ماه‌هاي آينده موكول كرد.  امروز بحث تأييد اين خواننده جوان، به معناي تأييد برنامه گوگوش در ماهواره است و احتمالاً مسيري براي ناخواننده‌هاي ديگر كه به دنبال كشف استعداد‌هاي خود مي‌خواهند از ماهواره كمك بگيرند.

خواننده هايي نيز كه در داخل كشور و با تمام مشكلاتي كه ارشاد بر سر راه صدور مجوز قرار داده است هنوز از مسير قانوني خارج نشده‌اند نيز بزرگ‌ترين قربانيان اين ماجرا خواهند بود. همكاري نانوشته‌اي كه با كشف استعداد‌ها توسط «من و تو» آغاز مي‌شود و با تأييد آنها توسط «گوگوش» ادامه پيدا مي‌كند و در نهايت با صدور مجوز از سوي ارشاد به اوج خود مي‌رسد. صدور مجوز آلبوم براي اميرحسين كريمي، اتفاقي است كه گويا به مراحل آخر كار رسيده است. چيزي كه ارشاد در اين بين ناديده گرفته است اين است كه مي‌تواند اين مسير فتح بابي باشد براي ساير افرادي كه سابقه فعاليت هنري خارج از چارچوب‌هاي فرهنگي نظام داشته‌اند و اكنون به هر دليلي تمايل پيدا كرده‌اند تا فعاليت خوانندگي را در داخل كشور ادامه دهند. آن وقت تفاوت موسيقي داخلي با آنچه «لوس‌آنجلسي» ناميده مي‌شود در چه چيزي خواهد بود؟

جوابيه وزارت ارشاد
پيرو انتشار گزارشي با تيتر «دستپخت‌هاي آكادمي رسمي مي‌شوند! تأييد صدا با گوگوش، صدور مجوز با ارشاد» با موضوع احتمال صدور مجوز براي يكي از حاضران در مسابقه موسيقي «آكادمي... » در تاريخ 28 آبان‌ماه، دفتر موسيقي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارسال جوابيه‌اي به «جوان» ضمن تكذيب اين موضوع نوشت: به آگاهي مي‌رساند تاكنون هيچ‌گونه درخواستي جهت اخذ مجوز براي انتشار آلبوم موسيقي براي آقاي اميرحسين كريمي از طرف هيچ يك از ناشران به اين دفتر ارسال نشده و بالطبع اين دفتر نيز هيچ مجوزي در اين خصوص صادر نكرده است. لازم به ذكر است صدور مجوز براي آلبوم‌هاي موسيقي با رعايت ضوابط و طي مراحل قانوني انجام مي‌پذيرد.

توضيح «جوان»: خواننده اشاره شده با ارسال يادداشتي به سايت «موسيقي ما» به درخواست صدور مجوز فعاليت هنري از سوي ارشاد اشاره كرده است.

منبع : روزنامه جوان


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    تیترتون عالی بود .. من این آقا رو میدیدم واقعا" به اسلامی بودن کشورم داشتم شک میکردم این آقا آرایش میکنه یکبار هم بهش دستمال دادن چشاشو تمییز کنه با ترس به چشش دستمال رو مالید هههههه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس