کد خبر 497944
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد فرایند استفاده ایران و روسیه از پول ملی خود در مبادلات تجاری دوجانبه به زودی کامل خواهد شد.

به گزارش مشرق، بر اساس این گزارش مجتبی خسروتاج معاون وزیر بازرگانی ایران روز پنجشنبه گفت تغییر حالت ایران و روسیه و استفاده از پول های ملی خود در مبادلات تجاری طی دو یا سه هفته آینده و احتمالا پس از آنکه بانک مرکزی دو کشور آمادگی خود را اعلام کند اجرایی خواهد شد.
خسروتاج افزود: «اطمینان دارم که صرفنظر از تحریم ها ما باید به پول ملی خود تکیه کنیم. اجرای این روش در سیاست خارجی ما نیز در برابر برخی شرکا پر اهمیت است».
وی افزود: «جامعه تجاری همواره از بانک های مرکزی به سبب سرعت پایین فعالیت آنها در فراهم ساختن شرایط استفاده از پول ملی و ایجاد سامانه ای برای استفاده در شرایط سخت، انتقاد کرده است. ما و طرف روسی تلاش می کنیم بانک های مرکزی را برای سرعت دادن به این فرایند ترغیب کنیم».
خسروتاج افزود: «پس از آنکه بانک های مرکزی تصمیم های لازم را بگیرند و آماده شوند بقیه کارها بین دو تا سه هفته زمان خواهد برد».
معاون رئیس بانک مرکزی ایران اوایل نوامبر اعلام کرد این کشور استفاده از دلار آمریکا را در تراکنش های تجاری متوقف کرده و سرگرم بررسی توافقاتی با کشورهای مختلف در خصوص استفاده از ارزهای داخلی در معاملات تجاری است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    هزار ساله میگن . چرا عمل نمیکنن؟؟
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    روحانی عشق منی دولت حامی دلار دیگه رفته است.
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    مرگ بر دلار!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس