کد خبر 497473
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

بابک زنجانی گفت: از ۲۲ میلیارد یورویی که قبلاً در مورد آن صحبت کردم بانکی که پول من در آن قرار دارد ۱۰ میلیارد را به‌خاطر ال‌سی‌ها و بدهی‌هایی که داشتم، کسر کرده است.

 به گزارش مشرق، بابک زنجانی در ادامه یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در خصوص شرکت گروه مهندسین متحد گفت: این شرکت نماینده سوئیفت در تهران نیست بلکه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه AEG لبنان است که کار بازاریابی را انجام می‌دهد.

وی افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند استفاده از نررم‌افزار سوئیفت را به مجوز بانک مرکزی منوط کند.

وی همچنین درخصوص نداشتن مجوز بانک مرکزی و کارت‌های اعتباری گفت: اگر بازپرس معتقد است که در بحث داشتن کارت‌های اعتباری نیازی به مجوز بانک مرکزی است قانون آن را ارائه دهد.

متهم نفتی در ادامه به ارزیابی ملک ایران زمینه اشاره کرد و گفت: وکلای شرکت نفت گفته‌اند علت کاهش ارزیابی قیمت ملک ایران‌زمین از یک هزار میلیارد و 760 میلیون به 690 میلیارد تومان تغییر تراکم شهرداری بوده که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی گفت: این ملک با تراکم قبلی شهرداری کارشناسی شده و حتی اگر ادعایی که وکلای نفت دارند درست باشد نباید یک هزار و 100 میلیارد تومان از قیمت ملک کم شود.

بابک زنجانی با اشاره به اینکه تا این لحظه 98 صفحه از دفاعیات خود را قرائت کرده، گفت: من به دلیل اینکه وقت دادگاه بیشتر از این گرفته نشود، دفاعیات خود را از 200 صفحه به 161 صفحه کاهش دادم.

وی ادامه داد: در پرونده عنوان شده که خانم (م.م) ادعا کرده پیامها به دستور من ساخته شده‌اند، خب مشخص است که من باید دستور می‌دادم و من هم تمامی دستوراتم را تائید می‌کنم و می‌گویم هیچ جعلی در کار نبوده است.

این متهم نفتی ادامه داد: همچنین در کیفرخواست تائید شده که وزارت نفت از مجموع بارهایی که ارسال کرده بود یک مورد که شامل 2 بارنامه بود را از شرکت HK به SCT ارائه داده است.

وی با بیان اینکه آقایان مدام می‌گویند پول‌های من غیر واقعی بوده، گفت: اگر پول‌هایی که واریز شده غیرواقعی باشد پس باید آن 660 میلیون یورویی که از سوی این بانک ارسال شده را هم غیرواقعی تلقی کنیم، ما وقتی تحریم شدیم دیگر نتوانستیم کاری انجام دهیم.

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود به پول‌های بلوکه‌شده اشاره کرد و افزود: از مبلغ 22 میلیارد یورویی که در جلسات قبلی دادگاه به آن اشاره کرده بودم متاسفانه بانکی که پول من در آن قرار دارد 12 میلیارد را تائید و 10 میلیارد را بخاطر ال‌سی‌ها و بدهی‌هایی که داشتم کسر کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس