آیت الله سبحانی گفت: بنده گاهی انسان های سیگاری را که می بینم، به آنان قول سفر مشهد را می دهم تا آن ترک کنند؛ البته این سفر را بعد از 6 ماه از گذشت ترک سیگار به آنان هدیه می کنم.

 به گزارش مشرق، آیت الله سبحانی در درس خارج اصول خود  در مسجد اعظم قم با اشاره به آیه 125 سوره نحل، اظهار داشت: خداوند در این آیه فرموده است: ادعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ/ با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است؛ و او به هدایت‌یافتگان داناتر است.

وی با بیان این مطلب که چند راه برای تبلیغ وجود دارد، ابراز داشت: گاهی با انسان دانشمند طرف هستیم که حتما باید با برهان سخن بگوییم و گاهی با شخصی متوسط روبرو می شویم، که نصیحت، کارگشاست و گاهی به افرادی می رسیم که باید روشی نیکو با آنان استدلال و مناظره کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 2 سوره صف، خاطرنشان ساخت: خداوند در این آیه فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ/ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد، چرا چيزى مى‏ گوييد كه انجام نمى‏ دهيد؟»

آیت الله سبحانی تصریح کرد: راه چهارمی نیز برای تبلیغ وجود دارد که طلاب باید به آن پایبند باشند که مراقبت از زبان، کلام، برخورد و ...  بوده؛ چراکه امام صادق(ع) فرمودند: «کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم/ مردم را با غیر زبان هایتان دعوت کنید».

این استاد درس خارج حوزه در پایان بیان داشت: بنده گاهی انسان های سیگاری را که می بینم، به آنان قول سفر مشهد را می دهم تا آن ترک کنند؛ البته این سفر را بعد از 6 ماه از گذشت ترک سیگار به آنان هدیه می کنم.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس