کد خبر 497333
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

تقریباً برای اکثر ما در زندگی یکبار هم شده اتفاق افتاده است که کیف پولمان را فراموش کرده باشیم با خود همراه بیاوریم. اما در همین جامعه خودمان افرادی هستند که همیشه کیف پولشان را فراموش کرده اند همراه خود بیاورند ...

به گزارش مشرق، تقریباً برای اکثر ما در زندگی یکبار هم شده اتفاق افتاده است که کیف پولمان را فراموش کرده باشیم با خود همراه بیاوریم.

اما در همین جامعه خودمان افرادی هستند که همیشه کیف پولشان را فراموش کرده اند همراه خود بیاورند و همیشه در حال کمک گرفتن از دیگران هستند! روی سخن با افرادی است که در ذهن مردم به عنوان نیازمند گذری شناخته می شوند ولی در عمل همان متکدی های خودمان هستند که چهره ای جدید به خود گرفته اند و متناسب با پیشرفت تکنولوژی، متدهای جدید پیدا کرده اند.

از درخواست کمک برای دادن کرایه تاکسی گرفته تا جور کردن شهریه دانشگاه فرزند و هزار مورد دیگر، روش هایی است که این افراد برای رسیدن به مقاصد خود بکار می برند تا احساسات ما را به بازی بگیرند و به هدف خود برسند.

*نیازمندی به عنوان شغلی مناسب !

این افراد که به این کار به عنوان شغل هر روز نگاه می کنند با ظاهری موجه و شیک سعی در فریب دادن و به سخره گرفتن احساسات پاک مردم دارند. درآمدهایی که اگر من و تو هم چشم بر خیلی چیزها ببندیم و غیرتمان را زیر پا بگذاریم می توانیم در حدود 6 الی 7 ساعت کار حداقل 70 الی 80 هزار تومان کاسب شویم!

جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی گدایی و تکدی گری را یکی از شغل های کاذب می دانند. اما این شغل کاذب دارای آسیب های اجتماعی و فرهنگی زیادی است. متأسفانه برخی باورهای غلط و ترحم های نابجا به طور فزاینده ای این شغل را افزایش داده و برای آن انواع هم تعریف کرده است

علی 40 ساله کارمند در این خصوص می گوید :همین چند وقت پیش بود که در یکی از خیابان های تهران که راه می رفتم شخصی با لباس های قیمتی و مارک دار به من مراجعه کرد و به علت گم شدن پولش درخواست کمک 2000 تومانی کرد و پس از دادن این مبلغ به او، ناخواسته به ذهنم زد تا برای تأیید صحت حرفش دنبالش کنم ولی در عرض چند دقیقه از گذشت این اتفاق همین پیشنهاد به شخصی دیگری داده شد.


کاهش بیکاری در تهران به لطف مشاغل کاذب

تنهاکافیست یک ساعت در تهران گذری داشته باشید، به راحتی شاهد گسترش چهره دستفروشان در شهر هستیم. مشاغل کاذبی که در نبود شغل مناسب قارچ گونه  گسترش می یابند.

برخی از کارشناسان بازار کار و اشتغال معتقدند که روی آوردن افراد به مشاغل کاذب از روی " ناچار"  است و مشاغل کاذب می تواند تبعات کمبود مشاغل رسمی و سختی ورود به بازار کار، ایجاد و گسترش مشاغل غیر رسمی و کاذب است. برخی از کارشناسان مطرح می کنند که اگر مشاغل رسمی به میزان تقاضا در بازار کار وجود داشته باشد افراد به سمت مشاغل کاذب نمی روند.

 اما مسئله اینجاست که افرادی که در مشاغلی که با عنوان کاذب باشد فعالیت کنند خود را شاغل نمی دانند چرا که زمانی که شغلی در چارچوب قانون کار قرار نگیرد و از هیچ ابزار و حمایتی و امنیتی به دنبال نداشته باشد صرفاً برای امرار معاش مناسب است.

براساس قانون اساسی، دولت موظف به ایجاد فرصت های شغلی برای همه مردم است، ضمن اینکه متاسفانه عملکرد بانکها در تسهیلات دهی به طرح های اشتغال زایی بیشتر از اینکه واقعیت باشد شعار است.

منبع: تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس