کد خبر 497312
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه و جام ملت‌های آسیا با ۶ گل گوام را شکست داد که در این بازی دو رکورد ملی شکسته شد و تیم ملی با میانگین سنی فوق‌العاده عملکرد خوبی داشت.

به گزارش مشرق، برد تیم ملی برابر گوام هرچند از اول قابل پیش‌بینی بود اما شاید کمتر کسی باور می‌کرد که تیم ایران بتواند در استادیوم غیر استاندارد گوام 6 گل به این تیم بزد. استادیوم گوام به هیچ عنوان شرایط استاندارد برگزاری یک بازی در حد بین‌المللی را نداشت و چمن مصنوعی آن کار را برای هر تیمی سخت می‌کرد. هرچند خیلی‌ها بردن گوام را دستاورد مهمی برای فوتبال ایران نمی‌دانند اما اگر نگاهی به نتایج بازی خانگی این تیم بشود می‌توان به راحتی فهمید که فقط یک تیم در کلاس تیم‌های بزرگ آسیا است که می‌تواند 6 گل به گوام در استادیوم خانگی‌اش بزند.

میانگین سنی فوق‌العاده تیم ملی
میانگین سنی 11 بازیکنی که در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفتند یک آمار فوق‌العاده است. هرچند سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی جوان در این بازی حضور نداشتند اما حتی این موضوع هم باعث شد که میانگین سنی تیم کی‌روش بالا بیاید. میانگین سنی تیم کی‌روش که در ترکیب اولیه تیم ملی حضور داشتند 25.09 است که یک آمار فوق‌العاده محسوب می‌شود. برای تیم ملی در بازی با گوام بازیکنان زیر به میدان رفته‌اند:

علیرضا بیرانوند  (23)، مرتضی پورعلی گنجی (23 )، عزت‌الله پورقاز (28)، رامین رضاییان (25)، میلاد محمدی (22 )، آندرانیک تیموریان (32)، کمال الدین کامیابی‌نیا (26 )، اشکان دژاگه (28)، کریم انصاری فرد (25)، مهدی ترابی (21)، مهدی طارمی (23)

تاریخ‌سازهای تیم ملی
در بازی ایران- گوام 2 نفر از بازیکنان تیم ملی تاریخ ساز شدند. علیرضا بیرانوند به اولین دروازه‌بان تاریخ ایران تبدیل شد که اخراج می‌شود و با توجه به اینکه تیم ملی تعویض‌هایش را انجام داده بود عزت پورقاز مجبور شد حدود 20 دقیقه در درون دروازه تیم ملی قرار بگیرد. این موضوع هم در تاریخ بازی‌های تیم ملی هم بی‌سابقه بود. حالا بیرانوند یک رکورد منفی به نام خود ثبت کرده است و البته پورقاز که موفق شد 20 دقیقه دروازه تیم ملی را بسته نگه دارد موفق شد یک رکورد تاریخی از خود به جای بگذارد.

آمار فوق‌العاده طارمی
مهدی طارمی با 2 گلی که به گوام زد موفق شد یک آمار فوق‌العاده از خود به جای بگذارد. او حالا در مجموع 7 بازی که برای تیم ملی انجام داده است موفق شده 5 گل بزند که از این نظر یک رکورد جاودانه از خود به جای گذاشته است. طارمی به تازگی به  تیم ملی اضافه شده است و این آمار می تواند شروع یک عملکرد رویایی در تیم ملی باشد.

گلزنی انصاری‌فرد بعد از 17 ماه
کریم انصاری فرد 25 ساله موفق شد در بازی با گوام گل پنجم تیم ملی را به ثمر برساند که دهمین گل ملی‌اش محسوب می‌شد. جالب این است که انصاری‌فرد موفق شد بعد از 17 ماه برای تیم ملی گلزنی کند که این می‌تواند اتفاق خوبی برای کی‌روش باشد. آخرین باری که انصاری‌فرد موفق به گلزنی شده بود مربوط به بازی با آنگولا پیش از جام جهانی 2014 می‌شود و حالا کادرفنی تیم ملی می‌تواند امیدوار باشند که یک گلزن دیگر را در کنار مهاجمان زهردارشان خواهند داشت.

کولاک قرمزها در جزیره
در بازی با گوام پرسپولیسی‌ها نقش پررنگی در این پیروزی داشتند. جالب است که کی‌روش در این بازی ترجیح داد 3 بازیکن از 4 بازیکنی که از پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند را در ترکیب ثابت خود بازی بدهد که آنها عملکرد فوق العاده‌ای داشتند. طارمی در این بازی گل اول و ششم تیم ملی را زد، کمال کامیابی‌نیا و رامین رضاییان گل دوم و سوم را زدند و گل پنجم را هم کریم انصاری‌فرد که مهاجم اسبق پرسپولیس است به ثمر رساند. اما در گل چهارم تیم ملی هم روی مهدی طارمی خطای پنالتی شد و مسعود شجاعی به راحتی دروازه گوام را باز کرد تا مشخص شود پرسپولیسی‌ها نقش اول را در پیروزی برابر گوام داشته‌اند.

صدرنشین‌ها سهمیه ندارند
اما در نفراتی که برابر گوام به میدان رفتند  یک نکته بسیار جالب به چشم می‌خورد و آن هم این است که تیم‌های اول تا ششم لیگ هیچ سهمیه‌ای درتیم ملی ندارند. هم اکنون در لیگ برتر تیم‌های استقلال، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، صبای، گسترش فولاد و سپاهان در رده‌های اول تا ششم جدول رده بندی قرار دارند و هیچکدام در ترکیب اولیه تیم ملی برابر گوام سهمیه نداشتند. از بین بازیکنان تعویضی هم تنها استقلال بود که با ورود خسرو حیدری به زمین از دقیقه 70 این تیم را صاحب یک سهمیه کرد.

چرا برد برابر گوام ارزشمند است؟
هر چند برد تیم ملی برابر گوام از قبل قابل پیش‌بینی بود اما آمار گوام در بازی‌های داخل خانه نشان می‌دهد که عملکرد شاگردان کی‌روش قابل ستایش است. گوام در 3 بازی قبلی خانگی خود در دور انتخابی جام جهانی ترکمنستان و هند را برده بود و برابر عمان سرسخت مساوی کرده بود. همه اینها نشان می‌دهد که بردن گوام با 6 گل چندان هم کم‌ارزش نبوده است. 
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    خجالت بکشید!!! گوام دیگه کجاست؟؟؟؟ یادش بخیر 17 به مالدیو زدیم تازه میگفتیم چرا کم زدیم حالا گوام 6 تا خورده ما تیممون رو آنالیز میکنیم!!!! ژاپن، کره، مالدیو پیشرفت کردن ما هم پیش پیش رفتیم جلو!!!
  • علی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای خجالت، همون مالدیو رو یادت نمیاد چندسال بعد 3 بر 1 بردیم؟؟؟ فوتبال پیشرفت میکنه، بودم یودم مهم نیست....
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    مشرق پرسپو لیسی خیلی بلایی هیچ سایت خبری رو ندیدم اینطور طرفدار پرسپولیس باشه ...
  • اسفندیار ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    ضربه ی کوبنده را تو شل زدی خوشتیپ بودی وباز هم کاکل زدی فکر نمی کردم تو هم بازیکنی پابه توپ شدی و 4تا گل زدی
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    اخه اینام شد نکته همه میدونن قسمت ورزشی مشرق طرفدار شدید کی روشه حالا اگه عمان را بردیم بعد نکته ها رو ردیف کن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    7 نگته انگار کلید گنجه!!!
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    خوب میشی
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    اميدوارم بزودي با گلزني انصاريفرد شاهد خداحافظي ايشان در اوج باشيم.
  • عباس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    بایدم کیروش از بازیکنان تیم های اول تا ششم لیگ استفاده نکنه اخه گوامم تیمه ماخودمون انقدر تیم ها رو بزرگ میکنیم بابا ما ایرانیم تیم اول اسیا خجالت بکشید کم این تیم های در پیتی رو بزرگ کنید ما تو هر بازی باید به این تیم ها هر کدوم ۷ یا۸تا بزنیم
  • حبیب ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    کولاک قرمزها در جزیره .... خخخخخخ .... کولاک مشرق لنگی سوراخ در رسانه ... خخخخخخ ..... مسخره ترین تیم ملی ایران . تیم ملی کارلوس کیروش .
  • ویرو گردی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    گوامی که تا حالا تو شرایط مزخرف میزبانیش شکست در بازی رسمی نداشت شش تایی شد، خوبه دیگههه فقط امتیاز های جمع آوری شده ما با وجود گروه ضعیفی که داشتیم از قطر و عربستان پایین تر بود(13 امتیاز) در مقابل 18 قطر و 16 عربستان سعودی و تفاضل گل جالبی هم به جا نذاشتیم
  • شایان ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    گوام؟!!!!!!همونی نبود که یه موقع نوزده تا بهش زدیم؟ واقعا که شاهکار کردن!!! باید بر تبل شادانه کوبیده بشه
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    اصلا هیچ کدام از موارد بالا قبول نیست گوام اصلا لقمه گلوگیری نبود که بحث ندادن ویزا و چمن و رختکن و استادیوم غیر استانداردش را در چند روز پیش مطرح و بزرکش کنی خجالت بکش مشرق
  • rashid ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    دمش گرم عشق است سرخ
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    شموشک نوشهر هم 6 تا به گوام می زد
  • عشق آبی ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    تورو خدا برید ببینید لنگیا تو تیتر اول روزنامشون چی نوشتن.شده قضیه دربی که انگار قهرمان جهان شدن.البته حقم دارن،واسه این لنگیا که نمیتونن حتی نزدیکای صدر جدول برسن این جور چیز شرا هم واسشون افتخاره و باید دلشونو به اینجور چیزا خوش کنن.خخخخخخخخخخخخخ
  • عشق آبی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    تورو خدا برید ببینید لنگیا تو تیتر اول روزنامشون چی نوشتن.شده قضیه دربی که انگار قهرمان جهان شدن.البته حقم دارن،واسه این لنگیا که نمیتونن حتی نزدیکای صدر جدول برسن این جور چیز شرا هم واسشون افتخاره و باید دلشونو به اینجور چیزا خوش کنن.خخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    آخه گوام اصلا در حدی هست که بخوایم در موردش حرف بزنیم؟ واقعا ببین کارمون به کجا رسیده گوامو میبریم حال میکنیم. تو کل گوام که نصف تهرانم نیست یه ورزشگاه وجود نداره . ما قبلا به همین گوام هفده هجده تا گل میزدیم حالا که ۶تا زدیم شده عملکرد قابل قبول؟ یکی از بزرگترین دستاوردهای اقای اجنبی اینه که انقدر سطح توقع ها رو پایین اورده که با بردن گوام و ترکمنستان و باخت تو جام جهانی و صعود به مقدماتی جام حهانی جشن بگیریم! یادمه یه زمانی توقع داشتیم حتما از گروهمون تو جام جهانی بریم بالا و زمانیکه نتونستیم از گروهمون بریم بالا مربی تیم ملیو برکنار کردیم با اینکه تو گروهمون سوم شده بودیم ولی الان چهارم شدن تو گروه چهار نفره تو جام جهانی رو جشن میگیریم. الان هدفمون اینه که تو جام ملتها از گروهمون بریم بالا! و همین که از گروهمون صعود کنیم کار بزرگی کردیم و مربیمون بهترین مربیه!! یکم فکر کنید
  • محمد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    من تیم محلمونو میارم وجدانن 6تا گل کمتر به گوآم زد من فوتبالو میبوسم میزارم کنار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس