مانوئل والس نخست وزیر فرانسه از کسری ۳ درصدی در بودجه اجرایی دولت به خاطر هزینه های امنیتی مضاعف خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، مائول والس با حضور در یک برنامه رادیویی از کسری بودجه احتمالی فرانسه در سال جاری خبر داد. وی افزایش هزینه های امنیتی را دلیل این کسری بودجه اعلام کرد.

در پی حوادث تروریستی پاریس این کشور در حال افزایش نیروهای امنیتی خود در سطح شهرها است به طوری که هزینه های نظامی امنیتی تقریباً دو برابر شده است.

فرانسوا اولاند نیز با حضور رد کنگره ورسای بر این مسئله تاکید کرد که باید نیروهای پلیس و نظامیان فرانسه تمام امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه با تروریسم را دریافت کنند.

والس گفت: احتمالاً در سال جاری با کسری بودجه ۳ درصدی مواجه خواهیم بود و کشورهای اروپایی باید این مسئله را درک کنند که این هزینه های امنیتی به آنها نیز مربوط می شود.

وی خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا افزود: مسئله تروریسم امروز تنها متوجه فرانسه نیست و تمام کشورهای اروپایی باید متوجه باشند که آنها نیز با این قضیه مواجه خواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد در روزها و هفته ‌های آینده تجهیزات و امکانات لازم در اختیار پلیس و نظامیان فرانسوی قرار خواهد گرفت. اولاند در کنگره ورسای گفته بود مسائل امنیتی در زمان کنونی بر مسائل اقتصادی ارجحیت دارد و باید کشورهای اروپایی نیز این مسئله را درک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس