کد خبر 496722
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس شامگاه دوشنبه گفت که به منظور مقابله با تهدیدات تروریستی، 2 میلیارد پوند اضافی صرف تقویت نیروهای امنیتی و ویژه ( اس ای اس ) این کشور، از جمله با خرید تسلیحات و تجهیزات جدید نظامی می کند.

به گزارش مشرق، کامرون بعد از بازگشت از نشست گروه 20 در ترکیه، در سخنانی در 'سیتی لندن' ، افزود: این 2 میلیارد پوند با هدف تقویت نیروهای امنیتی و ویژه انگلیس، در زمینه خرید هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده های نظامی که قادر به حملات زمینی باشند، بالگرد ، تجهیزات محافظتی و ارتباطاتی صرف خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تغییر بزرگ صورت گرفته در نحوه تخصیص کمک های خارجی انگلیس، گفت: نیمی از 12 میلیارد پوند کمک های یادشده به دولت های شکننده و یا دچار فروپاشی شده که به طور بالقوه به محلی برای پرورش تروریسم درآمده اند، اختصاص خواهد یافت.
کامرون همچنین گفت که تصمیم دولتش برای حفظ بودجه دفاعی انگلیس که 2 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود، در راستای اهداف ناتو صورت گرفته است.
وی که در آستانه انتشار راهبرد جدید دفاعی پنج ساله انگلیس در هفته آینده سخن می گفت، اضافه کرد: انگلیس تاکنون قادر بوده است که به بحران های جهانی، به صورت 'نرم، قابل انعطاف و سخاوتمندانه' پاسخ دهد.
در همین حال، روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه نوشت: تأکید جدید کامرون بر روی خرید هواپیماهای بدون سرنشین، تقویت نیروهای ویژه . دستگاه های جاسوسی و آموزش متخصصان جنگ های سایبری، نشانه های مهمی از تغییر راهبرد دفاعی انگلیس نسبت به سال 2010 میلادی است.
به نوشته این روزنامه، این تغییر راهبردی ناشی از ظهور تهدیدات جدید تروریستی همانند حملات مسلحانه جمعه شب گذشته در پاریس صورت گرفته است.
این روزنامه افزود: این تغییر رهیافت دولت انگلیس امروز (سه شنبه) قرار است از سوی جورج آزبورن وزیر دارایی مورد تایید قرار گیرد.
فایننشال تایمز عنوان کرد: آزبورن قرار است در مقر سازمان جاسوسی 'ستاد ارتباطات انگلیس '( جی سی اچ کیو) از راهبرد امنیتی سایبری ملی این کشور که دربرگیرنده یک بودجه اضافی و نیز استخدام یک هزار و 900 نیرو برای دستگاه های جاسوسی است، پرده برداری کند.
به نوشته این روزنامه، جورج آزبورن قرار است در مورد توطئه مرگبار سایبری گروه تروریستی داعش علیه غرب و نیز انگلیس سخن بگوید.
این روزنامه افزود: به گفته آزبورن این نگرانی وجود دارد که تروریست ها بتوانند با حمله سایبری به نیروگاه های برق، بیمارستان ها و شبکه های کنترل هوایی، سبب مرگ مردم شوند.
فایننشال تایمز نوشت: وزیر دارایی انگلیس قصد افزایش بودجه برای تقویت امنیت سایبری این کشور به میزان یک میلیارد و 900 میلیون پوند تا سال 2020 میلادی و نیز گشایش مرکز سایبر ملی، دارد .
منابع انگلیسی روز دوشنبه گفتند که این برای اولین بار از وقوع عملیات تروریستی در لندن، در هفتم جولای سال 2005 میلادی، است که شمار نیروهای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس شامل 'ام آی 5'، ' ام آی 6 ' و 'ستاد ارتباطات انگلیس' ( جی سی اچ کیو) به این میزان افزایش می یابد.
به گفته این منابع، استخدام یک هزار و 900 نفر به معنای افزایش 15 درصدی نیروهای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس است.
این منابع بابیان اینکه دولت کامرون همچنین قصد افزایش شماری نیروهای امنیتی در بخش های فرودگاهی انگلیس نیز دارد، عنوان کردند، در حال حاضر دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی این کشور دارای 12 هزار و 700 نیرو هستند.
منابع انگلیسی گفتند که سقوط هواپیمایی روسی بر فراز سینا که به احتمال زیاد ناشی از بمب گذاری بوده و عملیات تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس که شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت، دولت انگلیس را مصمم به افزایش شمار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نیز تقویت نیروهای امنیتی در فرودگاه هایش کرده است.
در حال حاضر نیروهای ویژه 'اس آی اس ' و ' اس بی اس ' در صف مقدم مبارزه با حملات تروریستی در انگلیس قرار دارند.
نیروهای 'اس آی اس ' از نظامیان خبره ارتش انگلیس و ' اس بی اس ' از افسران ضد تروریسم پلیس متروپلیتن لندن تشکیل شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس