فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارتباط با تامین امنیت کاروان‌های اربعین حسینی گفت: در این ارتباط آحاد نیروهای مسلح وارد شده‌اند و مرزهای خوزستان و بخشی از مرزهای استان کرمانشاه در اختیار ارتش قرار دارد

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان دقایقی پیش در نشست خبری رزمایش محمد رسول‌الله اظهار کرد: امروز با چهره‌ای جدید از تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم که گروه‌های تکفیری و تروریستی بازگیران اصلی این تهدیدات هستند و در این راستا تاکتیک‌ها و سلاح‌هایی را نیروی زمینی ارتش تهیه کرده که نشان از توانایی ایران دارد.

وی افزود: رزمایش محمد رسول‌الله در منطقه شرق کشور و در دو مقطع دفاعی ـ امنیتی و دیگری برای جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود تا قابلیت‌های خود را نشان دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارتباط با تهدیدهای گروه تکفیری داعش گفت: تهدید داعش برای ما تهدیدی تازه و جدی نیست و در خرداد ماه سال گذشته داعش در استان دیاله عراق به مرزهای شرقی این کشور رسید که ما در این راستا خط قرمز 40 کیلومتری را تعریف کریم و اخطار دادیم که اگر از این خط قرمز عبور کنند با پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شوند البته ما نیروهای خود را در مرز تقویت کرده و آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه تهدید اعلام کردیم.

پوردستان با اشاره به اینکه تمام این موارد سبب شد تا داعش نتواند به مرزهای کشور نزدیک شود، گفت: امروز نیز اطلاع داریم که بخشی از داعش در شمال افغانستان حاضر شده و با طالبان نیز بیعت کره و آنها علاقمند هستند که به مرزهای ما نزدیک شوند و به گفته مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) بخشی از کشورهای مرتجع منطقه نیز علاقمند به حضور داعش در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

خط قرمز ما برای داعش 40 کیلومتر است

وی تاکید کرد: ما آمادگی لازم را داریم تا این تهدیدها را قبل از اینکه به مرزهای کشور نزدیک شوند از بین ببریم، همچنین استراتژی و راهبرد ما این است که داعش در صورت حمله، در خارج از مرزهای کشور نابود شود و این در صورتی است که از خط قرمز 40 کیلومتری ما عبور کند.

آمادگی ارتش در کنار سپاه قدس برای حفاظت از مرزها

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر حضور مستشاران ارتش در سوریه و عراق نیز گفت: ماموریتی که ستاد کل نیروهای مسلح برای ماموریت‌های مستشاری تعریف کرده برای سپاه قدس است اما این آمادگی در ارتش وجود دارد تا در صورت نیاز در این مناطق حاضر شود.

بهره‌برداری از سلاح‌های جدید با همکاری دانشگاه‌ها

امیرپوردستان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد بهره‌برداری از سلاح‌های جدید ارتش اظهار کرد: سلاح‌های جدید ما متناسب با تهدیدها در حوزه دفاع زمینی و برای افزایش ارتقای نیروی زمینی ارتش در نظر گرفته می‌شود و تجهیزات را متخصصان جهاد خودکفایی با پشتیبانی صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها انجام می‌دهند که در همین راستا نیز روز گذشته نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی امضا کردیم و قطعا تا پایان امسال یا 29 فروردین شاهد بهره‌برداری از سلاح‌های جدید خواهیم بود.

تامین امنیت زائران اربعین با همکاری ارتش، سپاه و ناجا

وی همچنین در ارتباط با تامین امنیت کاروان‌های اربعین حسینی گفت: در این ارتباط آحاد نیروهای مسلح وارد شده‌اند و مرزهای خوزستان و بخشی از مرزهای استان کرمانشاه در اختیار ارتش قرار دارد و با همدلی که بین سپاه پاسداران، ناجا و نزاجا به وجود آمده و با پشتیبانی نیروهای اطلاعاتی تمام حرکت‌ها در داخل و خارج مرزها و فرامنطقه‌ای رصد می‌شود تا متناسب با آنها اقدامات لازم صورت گیرد؛ ما هیچ نگرانی در ارتباط با تهدیدات نداریم البته این تهدیدات برای ما تازگی ندارد و همیشگی است اما ما آمادگی کامل برای مقابله را داریم.

برگزاری رزمایش‌ها برای دشمنان ما بازدارنده است

پوردستان در ارتباط با جمع‌بندی خود برای برگزاری رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش بیان کرد: این رزمایش‌ها برای ارتقای بیشتر توان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است و امسال سه رزمایش و پنج رزمایش تحخصصی را برگزار کردیم البته این به معنای اینکه جنگی پیش می‌آید نیست بلکه برای ارتقای آمادگی ارتش و امنیت مردم بوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: برگزاری رزمایش‌ها برای دشمنانی که ما را تهدید می‌کنند بازدارنده است تا بدانند سربازان ولایت انگشتانشان روی ماشه قرار دارد و در صورت عملیاتی شدن خیال خام تهدید و تجاوز با پاسخ کوبنده سربازان ولایت مواجه می‌شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    درود برارتش قهرمان.مطمئناباوجود ارتش منضبط جای نگرانی نیست
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    الله اکبر.درودبرامیرسرافراز ولایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس