نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: دولت در ارائه سبد های حمایتی و افزایش مزد و تصویب حق مسکن 20 هزار تومانی کارگران تعلل می کند، اما برای حل مشکل خودروسازان 110 هزار فقره وام 25 میلیون تومانی پرداخت کرد.

به گزارش مشرق ، ابوالفضل فتح الهی نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، در واکنش به پرداخت وام خودرو به خودرو سازان گفت:دولت همواره پیرامون بحث سبدهای حمایتی برای کارگران شعارهایی را داده اما هیچ اقدامی نکرده است.این در حالی است که برای نجات خودروسازان اقدام به پرداخت 120 هزار فقره وام 25 میلیون تومانی کرد.

وی اظهار داشت: شاید برخی بیان کنند که تحرک در بازار خودرو به نفع کارگرانی است که در صنعت خودرو فعالیت می کنند. درست است که عده ای از کارگران از بیکاری نجات یافتند اما اگر کارگران درخواست چنین وامی را برای امورات ضروری خود می‌خواستند دولت هیچ اقدامی نمی کرد.

 نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه دولت برای دو شرکت بزرگ خودروسازی اقدامی بی نظیر انجام داد افزود:مسئله اینجاست که هدف دولت در ارائه وام‌های 25 میلیون تومانی کمک به خودروسازان بود نه حمایت از کارگران. در حال حاضر هم آنچه به عنوان منفعت نصیب خودروسازان شد بسیار بیشتر از حداقل حقوقی است که کارگران دریافت کردند.

فتح اللهی با اشاره به شکست کمپین نخریدن خودرو گفت: با توجه به اینکه این کمپین راه اندازی شده بود، مردم کالا را به دلیل عدم کیفیت و گرانی خریداری نکردند و همین مسئله باعث تجمع خودرو در انبار خودروسازان شد.

وی با اشاره به اینکه دولت در افزایش 20هزار تومان حق مسکن کارگران مدعی افزایش نرخ تورم می‌شود گفت: چگونه ممکن است با افزایش 20هزار حق مسکن تورم افزایش یابد اما با پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با این میزان سود تورم تغییر پیدا نکند؟!

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور ادامه داد: برخی مسکن مهر را عامل تورم اعلام کردند. آیا پرداخت 120 هزار فقره وام 25 میلیون تومانی تورم زا نیست؟

فتح اللهی بیان کرد: علاوه بر این موضوعات مسئله مهم دیگر حذف کارگران از دریافت این وام بود. چرا که با توجه پایین بودن دستمزد بیشتر کارگران، این گروه از افراد جامعه نتوانستند بخش چشمگیری از جمعیت چند هزار نفری متقاضیان استفاده از تسهیلات خرید خودرو را تشکیل دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس