عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران معتقد است که لیبرالیسم اعتقادی به دین و خدا ندارد و در خیلی از موارد ابتذال‌گراست.

به گزارش مشرق، محمد هاشمی رفسنجانی برادر آیت‌الله هاشمی و از موسسان حزب کارگزاران سازندگی این روزها همچنان از عاقبت این حزب اظهار نگرانی می‌کند. وی که چند ماه پیش از این از کارگزاران استعفا داد، در مصاحبه‌ای که اخیراً با سایت نماینده کرده در واکنش به اظهارات محمد عطریانفر دیگر عضو ارشد حزب کارگزاران که استعفای وی را نوعی "قهر" خوانده بود می‌گوید که به زعم من تعبیر قهر را آقای عطریانفر برای این بکار برده بودند که خروج من را کوچک نشان دهد. خود عطریانفر می داند که من اهل قهر نبودم من اعتراض داشتم و خود ایشان هم قائل به موارد اعتراضی من است چرا که آقای عطریانفر در کارگزاران صاحب تحلیل و نظر است و بیشتر از دیگران مسائل را می فهمد.

وی در ادامه خاطرنشان کرده است: اینکه چه بگویند به خودشان مربوط است اما از نظر من روندی که در کارگزاران شروع شده بود، مناسب نبود و احساس می کردم ممکن است این عملکرد جبهه ای و راهی که شروع کردند نمی تواند عاقبت خوشی داشته باشد. افرادی که تا دیروز مخالف بودند را امروز به دلایلی به درون حزب کارگزاران آورده اند و معیارهای عضویت در حزب تغییر کرده است. در جلسات هم بهشان تذکر داده بودم.

محمد هاشمی با اشاره به اظهارات برخی از اعضای ارشد  کارگزاران که این حزب را "لیبرال دموکرات" می‌خوانند، می‌گوید: در مورد وجه اسلامی حزب هم باید بگویم بالاخره ما در جامعه اسلامی هستیم و در قانون اساسی آنچه برای ما اهمیت دارد اسلام است. اگر کسی مطالعه و فهم سیاسی داشته باشد می داند که اسلام و لیبرالیسم در تعارض با یکدیگر هستند و باهم جمع نمی شوند. لیبرالیسم اعتقادی به دین و خدا ندارد و در خیلی از موارد ابتذالگراست. ما در آمریکا هم که بودیم عده ای میگفتند ما سوسیالیسم خداپرستیم حالا آن را می شد پذیرفت که به لحاظ اقتصاد سوسیال باشد ولی خدا را بپرستد ولی لیبرال به هیچ وجه با اسلام قابل جمع نیست.

وی همچنین تاکید کرده است: من بنایی برای جواب دادن بر مسائلی که مطرح می کنند نه داشته و ندارم. امیدوارم که سرنوشت کارگزاران مشابه احزابی چون مشارکت نشود. البته با این تعبیر اقای مرعشی مشخص می شود قبول کردند ضعف هایی را کارگزاران دارد. این ضعف ها در مسائل اعتقادی با جوک قابل حال کردن نیست.

این عضو سابق شورای مرکزی حزب  کارگزاران در ادامه با اشاره به اظهارات برخی اعضای شورای مرکزی حزب درباره علت استعفایش می‌گوید که: یکی دو بار از اعضای شورای مرکزی فعلی اظهاراتی نادرست داشتند که من در روزنامه دیدم و اتفاقاً با آقای کرباسچی و مرعشی هم تماس گرفتم و گفتم که این افراد را کنترل کنید و تذکر دادم آنها هم تلفنی تأیید کردند.

محمد هاشمی با این گفته که من در کل جریان کارگزاران را دیگر تعقیب نمی‌کنم دعا می‌کند که "ان شاءالله که خداوند به راه راست هدایتشان کند!"

*ما مجلس ششم، سال 78 و نوشته‌های روزنامه‌های زنجیره‌ای و حرف‌هایی که می‌زدند را فراموش نکرده‌ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نسبت هاشمی و هم طیفان خود با اصلاح‌طلبان می‌گوید: بالاخره ما مجلس ششم، سال 78 و نوشته های روزنامه های زنجیره ای و حرفهایی که می زدند را فراموش نکرده ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس