کد خبر 496284
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

روابط عمومی رسانه ملی در پی ادعای نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر توهین صداوسیما و اکبر عبدی به هموطنان عرب زبان در خوزستان، به این ادعا پاسخ داد: به نظر می رسد برخی از واکنشهای تند اعتراضی به صدا و سیما در خصوص این مساله بیشتر یک شوی تبلیغاتی برای نمایش خود است.

به گزارش مشرق، روابط عمومی رسانه ملی در پی ادعای نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر توهین صداوسیما به هموطنان عرب زبان در خوزستان، به این ادعا پاسخ داد.

در متن پاسخ رسانه ملی که در پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی رسانه ملی منتشر شده، آمده است : اعتراض آقای عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به سخنان اکبرعبدی و طرح ادعای توهین صداوسیما به عربهای اصیل خوزستان موجب تعجب بسیار شد.

واقعیت این است که فاجعه منا به قدری عظیم و دردناک بود که آه نه، فریاد از نهاد آدمی بلند می کند و واکنش به این حزن بزرگ همچون ذات سفرحج، هیچ قوم و زبان و ملیتی نمی شناسد و دل هر انسان دردمندی را به درد می آورد.

بدیهی است تحمل غم کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان ما که غریبانه جان باختند با واکنشهای مختلفی از مردم مواجه شود و چه بسا دراین میان هنرمندان به واسطه قدرت احساس و روح لطیفی که دارند بیشتر برانگیخته و برافروخته شوند و گاه عنان زبان از کف دهند و چیزی بگویند، نه از سر بی ادبی که خارج از ادبیات مرسوم و متعارف!

سخنان اکبر عبدی در برنامه زنده شبکه سه و واژه ای که او در خصوص خاطره شخصی اش به کار برد اگرچه در عرف و گفتار رسمی پسندیده نبود که هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد، اما مبرهن است که این سخن، واکنشی از سر دردمندی و وطن دوستی بود و مقصود او از اعراب صرفا آل سعود بود نه حتی اعراب کشورهای دیگر، چه برسد به عرب زبان های میهن! او در مصاحبه ای که فردای این برنامه انجام داد خود بر این نکته تاکید کرد و ارادت خود را به هموطنان عرب زبان ابراز کرد!

بدیهی است که در یک برنامه زنده ممکن است چیزی به زبان بیاید که شایسته رسانه ملی نباشد، اما رسانه ملی هم تمایلی به بهره گیری از این گونه ادبیات حتی در نکوهش دشمن ندارد و طبیعتا کنترل این ماجرا در یک برنامه زنده، خارج از اراده گردانندگان برنامه است، چنانچه این برنامه تولیدی بود حتما این قسمت از برنامه حذف میشد.

همه آنهایی که برنامه را دیدند و سالهاست که اکبر عبدی را به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگران و هنرمندان این سرزمین میشناسند چنین برداشتی از سخن او نکردند.

به نظر می رسد برخی از واکنشهای تند اعتراضی به صدا و سیما در خصوص این مساله بیش از آن که از سر دلسوزی یا صیانت از فرهنگ و زبان و قومیت باشد بیشتر یک شوی تبلیغاتی برای نمایش خود است. سازمان صدا و سیما بنا به تعهد خود برای همه قومیتها و زبانها در کشور احترام و اعتبار قائل است و مشروعیت ملی بودنش را از التزام به این تعهد میگیرد. طرح اتهاماتی نظیر تفرقه افکنی برای سازمانی که چند شبکه و دهها برنامه به زبان عربی دارد به دور از انصاف است.

اراده سازمان صدا و سیما بر اتحاد و همدلی همه قومیتها و زبان هاست و لغزش های زبانی مذکور از جمله اتفاقاتی است که ممکن است در همه جای دنیا در یک برنامه زنده رخ دهد! لذا رسانه ملی، اشتباه های خود را در این موارد می پذیرد، اما از عملکرد خود در احترام و حمایت از قومیتها نیز دفاع و صیانت می کند! اگر منافع سیاسی و جناحی را در تاویل این رخدادها در نظر نگیریم، عملکرد رسانه ملی در این زمینه به روشنی ملاحظه می شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    1 2
    موافقم با صداوسیما
  • اهوازی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    2 2
    بخاطر تبلیغ در انتخابات پیش رو نباید امنیت ملی را خدشه دار کنیم.ابر عبدی جواب کسی را داد که به ناموس اکبر عبدی توهین کرده بود.مواظب خط نفوذ پان عربیسم و وهابیت که از سوی آمریکا و اسراییل و ترکیه و عربستان سعودی حمایت میشوند باشیم.چرا پس از گذشت دو ماه از این جریان حالا به فکر اعتراض افتادند؟آیا بهتر نیست با انسجام ملی و وحدت پی گیر وضعیت مفقودین منا و آسیب دیدگان باشیم؟ چرا به این همه توهین که در کشورها و رسانه های عربی ایرانی ها و حتی به حجاج ایرانی میشود سکوت میکنید؟
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    1 1
    ساعت خواب این نماینده؟ همه فهمیدند منظورش توهین به اعراب نبوده ولی این نماینده فکر کرده مبادا از قافله رای گیری عقب بماند یه چیزی گفته!!!
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    1 0
    حالا دیگه لطفا نماینده های مجلس دور بر ندارن نشن طلایه دار تفرقه انگیزی به امید رای آوردن تو انتخابات! بجای اینکه نماد صبر و وحدت باشن حس میکنن باید تریچ تفرقه بنداز حکومت کن رای بیارن؟!
  • حسین ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    4 1
    اگر یکم اطلاعات عمومی داشتید میفهمیدید آقای تمیمی الان چند ساله که نماینده مردم شادگان هستن و نیازی به رأي ندارند ایشون برای دفاع از فرهنگ عرب اصیل اینو گفتن من که این کارشون رو تحسین میکن
  • امین ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    2 0
    هرکی نظر خاص خودشو داره صدا وسیما هم برای اینکه زیر ذربین قومیت نره داستان منا رو اورد وسط که وهزارتا موضوع بی ربط اورده وسط و قبل از ابراز تاسف عبدی از این حرفش مصاحبه چی بگو نگو داشت
  • محمد ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    2 0
    خیلی عجیبه اونی که توهین میکنه و باعث اختلاف میان اقوام مختلف میشه کسی کارش نداره اونی که دفاع میکنه بهش حمله میکنن بعد توهین به هر قومیتی نشانه ی بی فرهنگی است .
  • اهوازی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    8 1
    اکبر عبدی باید از گفته خود شرم کند اگر کسی مگفت ترکی یا لری یا فارسی که سایر کشورهای همسایه از این زبان استفاده می کنند برداشتتان چه بود مگه روزنامه دربایه ترکها به شوخی حرف نزد که دفترشان را پلم کردن حالا نوبت ما که شد همه موضع میگیرد انصاف کجا رفت چقدر نژاد پرست تو مملکت هست عرب هستم و افتخار میکنم
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 7
    در این که عرب های خوزستان اصیل هستند شکی نیست بالاخره هموطنان و برادران دینی ما هستند ولی متاسفانه عده‌ای از کشورهای روباه صفت و موذی مثل عربستان و انگلیس خبیث،آمریکا،اسرائیل سعی دارند با تبلیغات دروغین عرب ها رو برضد مملکت بشورانند و ادعای استقلال کنند یه نمونه اینکه گروهکهای تروریستی خلق عرب یه پرچم جعلی و مسخره درست کردند بنام پرچم کشور خوزستان خوزستان از دوران باستان یعنی از روزی که ایران تشکیل شده تا حالا که چندین هزار ساله جزء لاینفک خاک ایران بوده ، هست و خواهد بود و هیچکس نمیتونه از ایران جداش کنه متأسفانه شیوخ فاسد عرب خارجی خصوصا کشورهای ام الفسادعربی من جمله امارات و عربستان که با سیاست تاریخ و پرچم جعلی برای خوزستان درست کردن و این سیاست کثیف رو بین مردم ساده و هموطنان عرب ما ترویج کردن و باعث گمراهی و فریب آنها شدند. و این تفکر وتاریخ و پرچم جعلی و تقلبی ساخته و پرداخته ذهن مریض و بیمار شیوخ فاسد عرب خارجی با کمک سیاست تفرقه بنداز وحکومت کن روباه پیر انگلیس و کشورهای سگ صفت آمریکا و عربستان و اسرائیل است. و مسخره درست کردند بنام پرچم کشور خوزستان وبعد اینکه یه تاریخ جعلی نوشتن و مردم ساده رو فریب دادن که خوزستان تا 80سال قبل کشور مستقل بود و پرچم مستقل داشت در حالیکه اینا همش دیکته و سیاست شیوخ فاسد عرب خارجی خصوصا کشورهای ام الفساد عربی من جمله امارات و عربستان هستند که از خارج هموطنان عرب ما رو تحریک میکنند خوزستان از دوران باستان یعنی از روزی که ایران تشکیل شده تا حالا چندین هزار ساله جزء لاینفک خاک ایران بوده،هست و خواهد بود وهیچکس هم نمیتونه جداش کنه حتی با درست کردن تاریخ و پرچم جعلی که ساخته و پرداخته ذهن مریض و بیمار شیوخ فاسد عرب خارجی هستند
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    9 0
    متاسفانه عرب ستیزی و اسلام ستیزی تحت عناوین ایران باستان از طبقه ی عوام به طبقه ی خواص رسیده.......
  • زیبا ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    12 1
    ما ایرانیها باید دست از نژاد پرستی برداریم
    • انا عربی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      4 0
      هیچ کس از ما سود نمیکنه ما نباید کشتی خودمونو با تعصب نژاد پرستانه سوراخ کنیم هیچ کس با نژاد پرستی بهشتی نشد یا خون ریخت یاخود طعمه شد برید شاد باشید که عمر وقتش کمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس