کد خبر 495921
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

پلیس و نیروهای امنیتی سوئد متعاقب وقوع حوادث تروریستی پاریس به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی لوکال، پلیس ملی و نهاد امنیتی سوئد هر دو به صورت جداگانه اعلام کردند که از این پس شرایط امنیتی موجود در کشور را به صورتی جدی تر مورد بررسی قرار خواهند داد.

پس از وقوع حوادث تروریستی در فرانسه که منجر به کشته شدن حداقل 120 شهروندان فرانسوی گردید، نخست وزیر سوئد و مقامات امنیتی و پلیس این کشور جلسه مشترکی تشکیل داده و بر لزوم اقدام فوری و جدی در خصوص پیگیری وضعیت سوئدی هایی که در محل حوادث پاریس حضور داشتند  تاکید کردند. بر این اساس مطابق آخرین گزارش ها تاکنون کشته شدن یک شهروند سوئدی در جریان انفجارها و حوادث تروریستی کشته شده است. هنوز از وضعیت برخی دیگر از اتباع سوئدی اطلاعی در دست نیست.

اگرچه نیروهای پلیس سوئد به حالت آماده باش در آمده اند، اما هنوز به صورت رسمی سطح امنیتی در این کشور در وضعیت هشدار قرار نگرفته است.

دفاتر احزاب ائتلافی سوئد مورد حمله قرار گرفت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی لوکال، دفاتر دو حزب سوسیال دموکرات و حزب سبز در منطقه اوره برو در مرکز سوئد مورد حمله قرار گرفت. بر اثر این حمله پنجره های دفاتر شکسته شده و اشیایی به سوی دفاتر دو حزب ائتلافی پرت شده است.


هنوز مشخص نیست این حمله دقیقا چه ساعتی از شب و توسط چه کسانی رخ داده است اما منابع خبری این حملات محدود (که تلفاتی نیز نداشته است ) را به حملات پاریس مرتبط دانسته اند. بر این اساس احتمال می رود حمله کنندگاندر صدد مخابره عصبانیت خود از دولت ائتلافی سوئد همزمان با حوادث تروریستی پاریس باشند.

هنریک کارلسون سخنگوی حزب سبز سوئد در این خصوص می گوید: "من نمی خواهم در این خصوص نظرکارشناسانه داده و کسی را متهم کنم اما تصور می کنم حملات به دفاتر دو حزب سبز و سوسیال دموکرات ناشی بی ارتباط با حوادث تروریستی پاریس نباشد. در هر صورت این حملات و عوامل وقوع آن در حال پیگیری است."

آیا نروژ دوباره به سطح هشدار امنیتی  باز می‌گردد؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی لوکال، حوادث تروریستی اخیر در پاریس در حایل رخ داده است که مقامات امنیتی و پلیس نروژ خود را برای بازگشت به وضعیت عادی امنیتی آماده می کردند. حدود یک هفته قبل رسانه های نروژی اعلام کردند پس از گذشت یکسال  از وقوع حادثه شارلی ابدو، کشور نروژ قصد داشت ضمن خلع سلاح تعداد زیادی از افسران پلیس، سطح امنیت را در این کشور به حالت عادی باز گرداند.


از سال گذشته، افسران پلیس در نروژ جهت مقابله با حملات احتمالی گروههای تروریستی و تکفیری به سلاح های سنگین تر تجهیز شده بودند. با این حال حوادث تروریستی اخیر در فرانسه که دامنه آن نیز گسترده بوده است،منجر به تمدید دوباره وضعیت امنیتی در نروژ و آماده باش پلیس خواهد شد. در چنین وضعیتی نیروهای پلیس نروژ نیز سلاح های خود را زمین نگذاشته و تحویل نخواهند داد.

آمریکا هنوز در سوئد سفیر ندارد

به گزارش خبرگزاری TT، ایالات متحده آمریکا هنوز سفیر جدید خود در استکهلم را در سفارتخانه این کشور مستقر نکرده است. این مسئله در مناسبات سیاسی سوئد و آمریکا تاثیر خوبی ندارد.


چنانچه منابع خبری تاکید کرده‌اند، پس از اینکه مارکو برژینسکی سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در سوئد محل ماموریت خود را ترک کرد و به واشنگتن بازگشت،آزیتا راجی که یک ایرانی الاصل است، به عنوان سفیر ایالات متحده در استکهلم تعیین شد اما او هنوز در محل ماموریت خود مستقر نشده است.

دلیل عدم استقرار سفیر جدید آمریکا در استکهلم، اختلافاتی است که در این خصوص میان کنگره و کاخ سفید وجود دارد. سناتورهای آمریکایی اعلام کرده اند که باید در این خصوص استعلام‌ها و بررسی های لازم صورت گیرد. تام کاتن سناتور جمهوریخواه آمریکایی از بررسی این موضوع در آینده ای نزدیک در سنای آمریکا خبر داده است.

ماتیو برزین سفیر اسبق و جنجالی ایالات متحده در استکهلم نیز به دنبال افشای ماجرای جاسوسی سفارت آمریکا در سوئد و به بهانه کمک به کمپین انتخاباتی اوباما، در سال 2011 استکهلم را ترک کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس