دولتی،مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بانک مرکزی مجوز افزایش تسهیلات به بیش از ۱۵ میلیون را نداد؛ ۳۰۰ شعبه استیجاری داریم؛ نگرانیم با کاهش نرخ سود سپرده، مشتریان سپرده‌های خود را از بانک‌های مجاز خارج کنند

به گزارش مشرق ، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، اعلام کرد که بانک متبوع او در جذب منابع در نیمسال نخست سالجاری از رشدی  14 درصدی برخوردار بوده و گفت که ارائه تسهیلات این بانک هم در مدت مذکور 12 درصد رشد داشته است و افزود که بانک قرض الحسنه مهر ایران 115 درصداز منابع مجاز خود را به ارائه تسهیلات اختصاص داده است.

سیامک دولتی درباره افزایش سقف تسهیلات 15 میلیون تومانی توسط این بانک هم گفت که با وجود رایزنی با بانک مرکزی، بانک مرکزی مجوز افزایش تسهیلات 15 میلیون تومانی را در حال حاضر به این بانک نداده است.

وی، با بیان اینکه که تقاضاهای زیادی برای دریافت وامهاى  خُرد از بانک قرض الحسنه مهر ایران وجود دارد تصریح کرد که منابع این بانک ،پاسخگوی این حجم درخواست نبوده و ماسعى می کنیم با اولویت بندى درخواست ها براساس ارائه درخواست و افتتاح حساب پاسخگو باشیم بنابراین افزایش سقف 150 میلیون ریالی براى پاسخگوئى به تعداد بیشترى از متقاضیان در حال حاضر به صلاح نیست.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران وضعیت خاص حاکم بر اقتصاد، از بین رفتن  گردش صحیح منابع مالی و اعمال تحریم هاى ظالمانه  را از جمله عوامل تاثیرگذار بر ایجاد مطالبات معوق بانکی دانست و اظهار کرد که البته میزان مطالبات معوق بانک قرض الحسنه مهرایران 1.2 درصد بوده که ٧٥درصدآن سررسیدگذشته بوده و جای نگرانی ندارد تجربه ما نشان داده مردم دربازپرداخت وامهاى کوچک وبویژه قرض الحسنه بهتر عمل می کنند .

دولتی گفت:  که برای ارائه تسهیلات  وثایق و تضامین کافى اخذ می شود که عمدتا شامل سفته با ضامن معتبر است که از متقاضیان اخذ می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران، حضور بانک‌های خارجی در ایران را بیشتر یک فرصت برای افزایش تعاملات بانکی برشمرد که سبب می‌شود، عقب افتادگی شبکه بانکی کشور از بین برود.

دولتی، در عین حال گفت که بانک‌های خارجی وارد بانکداری خُردکشور نخواهند شد و ادامه داد که در صورت حضور آنها ،بیشتر به تسهیل واردات و صادرات کالاهای کشور متبوع خود مبادرت خواهند‌ورزید.

به گفته وی: باید صنعت بانکداری در چنین شرایطى ودر بلند مدت بایدمورد حمایت قرار گیرد درغیراینصورت با رهاسازی این صنعت و نادیده گرفتن رقابت خارجی ها،خطرات جدی و منفی در کمین آن خواهد بود.

دولتی، گفت که بانک مرکزی باید شاخص‌هایی را براى اجازه صدور مجوزدرنظربگیرد تا بانک‌های داخلی از حضور بانک‌های خارجی منتفع شوند،در ضمن باید در نظر داشته باشیم درطول سالهاى گذشته آنها در دادن مجوز براى ایجاد بانک در کشورهایشان خیلى سخت گیرى می کردندوشاید بهتر باشد درمقابل صدور مجوز متقابلاً مجوزى براى حضور بانکهاى ایرانى دریافت شود.

نایب رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره کاهش نرخ سود بانکی هم گفت که در حال حاضر و با توجه به کاهش نرخ تورم فضا برای کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد اما جمع آوری مؤسسات اعتباری غیر مجاز کامل نشده و بیم آن می‌رود که با کاهش نرخ سود سپرده مشتریان سپرده های خود را از بانک‌های مجاز خارج و به سمت مؤسسات غیر مجاز ببرند.

وی، خواستار برخورد جدی با مؤسسات اعتباری غیر مجاز و همچنین مراکزى که با برقرارى نرخ سودهاى بالا براى فروش محصولات خود عملاً رقابت براى دادن سود بالاتر را دامن زدند، شد و آنها را از عوامل اثرگذار در ایجاداین رقابت درشبکه بانکی کشور  معرفى کردوافزود که نباید کاهش نرخ سود بانکی به اندازه‌ای باشد که موجب خروج سپرده از بانک‌ها و رفتن آن به سمت امور غیرمولد شود.

دولتی، درباره افزایش سرمایه بانک متبوع خود به رقم یک هزار و 500 میلیارد تومان هم گفت که سهامداران این بانک تا انتهای این سال فرصت دارندنسبت به تکمیل سرمایه خود اقدام نمایند،پس موضوع تکمیل سرمایه است نه افزایش سرمایه.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفته است که بانک متبوع او در حال حاضر 540 شعبه در سراسر کشور داشته که از این تعداد 300 شعبه استیجاری است و 240 شعبه مابقی ملکی است و نتیجه‌گیری کرد که 300 شعبه استیجاری این بانک بهتراست از محل املاک بانک‌ها یا منابع خود بانک به وضعیت ملکی تبدیل شوند.

دولتی افزود که تاییدیه این اقدام را از مجمع گرفته تا١٠درصددرصد شعب استیجاری به صورت سالانه از وضعیت استیجاری به ملکی تغییر داده شود.

وی ابلاغ اساسنامه جدیدی بانک را منوط به تکمیل سرمایه و اعلام آن به بورس برا ی تغییر وضعیت از سهامی خاص به عام و ابلاغ آن دانست.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس