کد خبر 495510
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

استاندار ایلام گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و تمهیدات وزارت کشور در ساماندهی مرزها و اعلام وزیر، زوار 21 استان (بیش از دوسوم) از مرز مهران تردد می‌کنند.

به گزارش مشرق، «محمدرضا مروارید» در نشست ستاد اربعین استان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی اعلام‌شده وزارت کشور زوار استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان و ایلام از مرز مهران تردد می‌کنند.

وی با بیان این‌که همه امکانات دستگاه‌ها و ظرفیت‌های مردمی در حد توانایی‌های استان برای پذیرایی از زوار آماده است و مردم مشتاقانه آماده ورود عاشقان اباعبدالله هستند، بر آمادگی صددرصدی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارائه خدمات در ایام اربعین به زوار تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی درگیر در توسعه زیرساخت‌های اربعین در استان تا پنج‌شنبه وقت دارند تا صددرصد کار انجام شده را تحویل دهند تا برای ورود زوار و مدیریت کنگره عظیم اربعین مهیا شوند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: روسای کمیته‌های هشت‌گانه، مدیران کل و همه کسانی که در امر همایش بزرگ اربعین دخیل هستند باید با سنجش میزان آمادگی خود از وضعیت کمیته‌ها آگاهی و نسبت به برطرف موانع احتمالی اقدام کنند.

مروارید با اشاره به ظرفیت‌ها و فضای همدلی و تعامل موجود بین مردم و مسئولان گفت: اینجانب در گفت‌وگو با وزیر کشور به پشتوانه مردمی و عشق به اباعبدالله‌الحسین در میان مردم یکدست شیعه، مدیریت جهادی حاکم در میان مدیران، پیشینه مردم در دوران دفاع مقدس و حس ولایتمداری و ارادت مردم به ارزش‌های ناب اسلامی آمادگی استان را برای تردد 3 میلیون نفر زائر از مرز مهران را اعلام کردم.

وی با اشاره به صدور ویزا در استان ایلام تصریح کرد: با هماهنگی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق و به‌منظور تسهیل در روند صدور ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی علاوه‌بر چهار کنسولگری عراق در شهرهای اهواز، کرمانشاه، تهران و مشهد، 11 دفتر نمایندگی موقت کنسولی صدور ویزا در شهرهای ایران اسلامی از جمله در ایلام دایر شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس