کد خبر 494846
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

فرهاد مجیدی و علی‌کریمی ۲ ستاره سابق استقلال و پرسپولیس، جزو ۱۰ بازیکن برتر خارجی هستند که لیگ حرفه‌ای امارات تاکنون به خود دیده است.

به گزارش مشرق، تاکنون بازیکنان خارجی بی‌شماری در لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور حوزه خلیج فارس حضور یافته‌اند. ستارگانی که از نظر فنی قابلیت‌های زیادی داشته و تیم‌‌های باشگاهی این کشور نیز با ارقام سنگینی آنها را استخدام کرد‌ه‌‌اند.

در ارتباط با این موضوع شاید یکی از سئوالاتی که در  ذهن فوتبال‌دوستان نقش ‌ببندد، این بوده که در طول تاریخ حیات این لیگ، بهترین بازیکنان خارجی چه بازیکن یا بازیکنانی بوده‌اند؟!

به این پرسش یکی از رسانه‌های محلی، با انتشار گزارشی جالب پاسخ گفته است. در مقاله‌‌ای که به همین منظور انتشاریافته، 10 بازیکن برتر خارجی تمام ادوار این لیگ برگزیده شده‌اند.

نکته مهم و جالب در این میان انتخاب فرهاد مجیدی و علی کریمی، 2 نماد آبی و سرخ فوتبال باشگاهی ایران در بین 10 ستاره خارجی بوده است.

 

*مجیدی، بازیکنی با تکنیک و فراموش‌نشدنی

مطابق آنچه که در سایت رسمی اماراتی انتشار یافته، فرهاد مجیدی، چهره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران، با تکنیک ممتاز و خصوصیات برجسته دیگرش، لیگ حرفه‌ای امارات را تحت تاثیر قرارداد.

او ابتدای قرن جاری بازی در تیم الوصل را تجربه کرد و به عنوان یک هافبک هجومی، به خاطر تسلط بر کارهای تکنیکی و کنترل توپ معروف بود.

به باور تحلیل‌گران، مجیدی بازیکنی بوده که تقریبا هر تکنیکی را با توپ انجام داده که در این میان، دریبل‌هایش او را از هر بازیکن دیگری متمایز کرده است.

 

*شروع همکاری با الوصل

مطابق این گزارش مجیدی در سال 2000 با الوصل شروع به همکاری کرد اما در فصل 2003-2002 به صورت قرضی در اختیار العین قرارگرفت. در این تیم به موفقیت مهمی رسید و با گلی که در پیکار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دالیان شیده چین زد، به العین کمک کرد که به پیکار پایانی رسیده و حتی قهرمانی را از آن خود کند.

مجیدی در تمام دوران حضورش در لیگ امارات 120 گل زد. او 6 فصل بازیکن الوصل بود.

 یک فصل قرضی در العین بازی کرد و در تیم‌های النصر و الاهلی نیز یک فصل بازی کرد.

 

 

 

*یونس عبدل: کریمی حتی برتر از دایی بود

در کنار فرهاد مجیدی، دیگر بازیکن ایرانی که جزو 10 بازیکن شاخص خارجی تمام سال‌های برگزاری مسابقات لیگ امارات قرارگرفته و مورد تحسین واقع شده، علی کریمی است.

به باور برخی کریمی به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان ایران و آسیا 4 فصل را در تیم الاهلی دبی سپری کرد. او در فوتبال یک تکنیسین با کلاس بود که در دریبل‌زنی قابلیت‌های غیرقابل مقایسه‌ای داشت که مدافعان مقابل خود را بسیار به اشتباه انداخت.

به خاطر داشتن همین خصوصیات تکنیکی ممتاز بود هواداران او را جادوگر می‌نامیدند.

یونس عبدل‌، رئیس انجمن سابق هواداران الاهلی در مورد او می‌گوید: یک ویژگی خاص در فوتبالش بود. خیلی راحت می‌توانست بازیکنانی که به استقبالش می‌آمدند، را جا بگذارد.بدیهی است خود و هواداران از این سبک فوتبال لذت می‌بردند.

وی ادامه داد: او احتمالا دومین بازیکن برتر تاریخ ایرانیان است. هر چند که خیلی از ما باور داریم حتی از علی دایی بهتر بوده است. وقتی از منظر مهارت‌های فنی بررسی می‌کنید، می‌بینید او در هر حال بالاتر بود.

 

*حضور کریمی در الاهلی و بعد بایرن

کریمی در سال 2001 بازی در تیم الاهلی را انتخاب کرد. همراه با آن در سال نخست خود برنده پرزیدنت کاپ شد. در فصل 2004-2003 که در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان گلزن برتری در قالب هافبکی تاثیر‌گذار بود، نیز کمک کرد یکبار دیگر تیمش به این موفقیت برسد.

البته در سال 2004 او به عنوان فوتبالیست برتر قاره آسیا انتخاب و معرفی شد.

کریمی در 69 بازی لیگ برای الاهلی، توانست 45 گل بزند. در سال 2005 بایرن مونیخ آلمان او را برگزید و 2 سال در بزرگترین باشگاه آلمان توپ زد و در سال 2006 صاحب قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی ژرمن‌ها شد.

*8 خارجی ممتاز دیگر در کنار مجیدی و کریمی

در کنار مجیدی و علی کریمی 8 بازیکن خارجی برتر دیگر نیز در گزارش مذکور برگزیده‌ شدند.

ریکاردو اولیویرا، گرافیت، آندرسون دوکاروالیو باربوسا ( هر 3 برزیل)، عابدی پله و آسامواه ژیان (هر 2غنا)  ژوئل تیهی (آفریقای جنوبی)، بوباکار سانگو (ساحل عاج) و ال‌فادهیل سانتو (سودان) دیگر لژیونر ممتاز این لیگ بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • استقلالی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    فقط فرهاد مجیدی
  • ashkan ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    میشه اسم این دوتا رو باهم یکجا نیارید؟از اسم علی کریمی سوء استفاده نکنید
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    یارو تو اروپا کل عمرش داره گل مهم می زنه اینقدر تحویلش نمی گیرن این دو تا قبول دارم آدمای بزرگی توی فوتبال ما بودن اما چقدر با بزرگان فوتبال جهان قابل مقایسه ان؟ اندازه ی بزرگی تو چشمای ما، واقعا کوچیکه
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    تو کابوس تمام لنگیایی آهای فرهاد مجیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس