کد خبر 494804
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۱

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی، گفت: تسهیلات 10 و 25 میلیون تومانی خرید کالا و خودرو موجب کیفی شدن کالاهای ایرانی نمی‌شود، چون موجودی با کیفیت ضعیف انبارها به مردم فروخته می‌شود.

به گزارش مشرق، ابراهیم نکو اظهار کرد: وقتی گفته می‌شود تسهیلات برای خرید موجودی انبار تولیدکنندگان و خودروسازان اختصاص می‌یابد یعنی همان کالا و خودرویی در معرض خرید مردم گذاشته می‌شود که مردم به دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین از خرید آن امتناع می‌کردند به بیان روشن‌تر تسهیلات خرید خودرو و کالا موجب رسیدن کالای با کیفیت مطلوب به دست خریداران نمی‌شود.

وی آورده تولیدکنندگان مشمول دریافت وام 10 و 25 میلیون تومانی را کالاهای با مصرف انرژی بالا و کیفیت ضعیف دانست و افزود: همانطور که اعلام شده هدف اصلی این تسهیلات فروختن موجودی انبار تولیدکنندگان است پس نمی‌توان انتظار رسیدن کالای با کیفیت به دست خریداران را داشت.

وی کاهش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات و کارمزد آن‌ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: با تغییر شرایط اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی میزان اقساط ماهانه تسهیلات افزایش زیادی یافته که این مسئله موجب فشار مضاعفی به مردم می‌شود در حالی که شرایط اعلام شده نباید دستخوش تغییر می‌شد. گذشته از آن مشکل ضامن و تعداد بالای چک‌های درخواستی موجب می‌شود بخش زیادی از مردم نتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی خواست تا وقت بیشتری را صرف نظارت جدی بر چگونگی پرداخت تسهیلات 10 و 25 میلیون تومانی کنند تا پس از مدتی با افزایش نقدینگی و تورم ناشی از پرداخت تسهیلات مذکور، نارضایتی مردم بیشتر نشود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • صرفا جهت اطلاع ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    شما وام تولیدی و وام ازدواج ندارین !اما وام خودرو دارین!
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    به زودی چکها برگشت میخوره وماشینهای بی کیفیت را خریداران پس میدن ودادسراها پرمیشه از مردم ونماینده خودروسازها
  • پرايد ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    واقعا وامي در كار نبود به نوعي خودروسازان فروش اقساطي خودروهي خود را با افزايش 25درصدي قيمت شان فروختند نوش جانشان.هيچ كدام از استانداردها هم رعايت نشد.ائم از كيسه هوا....پرايد خودش 5ميليون در مياد با فروش اقساطي شد26ميليون
  • saman ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    دیگه تو تعمیرگاهها باید ازیکماه قبل نوبت بگیریم چون خودروهای صفر وارد خیابون شدند!
  • ادریس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    این وام ها به این دلیل پرداخت می شوند که با کمک مردم فلک زده بتوانند شرکت های خودرو سازی را که درحال ورشکستگی هستند، نجات دهند و بعد از خودرو سازی هم تمام منفعت با بانک ها خواهد بود با وامهایی که در ظاهر 16 درصده ولی وقتی حساب می کنی می بینی بالای 30 درصد دارن سود می گیرن.. تا کی قصد دارند به مردم ظلم کنند؟ تقاصش رو مردم دارن با جانشان در جاده ها با این ارایه های مرگ می دهند. فقط می تونم بگم مسلمان بودن به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست تازه اگر این کارا را انجام بدهند بسیاری از احکام مسلمانی را رعایت نمی کنند.
  • ناشناس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    این طور برنامه ها محکوم به شکستند.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    روحانی از بابت انداختن کالاهای تو انبار مونده تولید کنندگان به مردم با پول خود مردم مچکریم!
  • موریس ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    وام برای مسکن مهر و ازدواج جوونا ندارید اونوقت برای خودروهای بی کیفیت داخلی و چینی دارید؟!
  • موریس ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    وام برای مسکن مهر و ازدواج جوونا ندارید اونوقت برای خودروهای بی کیفیت داخلی و چینی دارید؟!
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    بابت انداختن کالاهای تو انبار مونده تولید کنندگان به مردم با پول خود مردم مچکریم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس