کد خبر 494391
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

منابع امنیتی افغانستان چهارشنبه در اطراف کاخ ریاست جمهوری در کابل که در آن هزاران نفر ضد خشونت علیه اقلیت هزاره های شیعه تظاهرات می کردند، تیراندازی هوایی کردند.

به گزارش مشرق، سید گل آقا روحانی معاون رئیس پلیس کابل در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :« نیروهای امنیتی تیراندازی هوایی کردند . تظارکنندگان متفرق شدند و هیچ کس زخمی نشد.»
وی مشخص نکرد این تیراندازی چرا به وقوع پیوست و عامل آن کدام گروه از نیروهای امنیتی( پلیس ،‌ارتش یا گارد ریاست جمهوری)  بود .

شاهدان گفتند شمار بسیار زیادی از تظاهرکنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده بودند .
آنان که در نزدیکی ارک ریاست جمهوری ( مجتمع وسیع ریاست جمهوری در مرکز کابل که دورتادور آن را دیوار بزرگ بتنی احاطه کرده است ) تجمع کرده بودند ، خشم خود را از حکومت افغانستان ابراز کردند.

معترضان عقیده دارند دولت افغانستان به حد کافی از اقلیت هزاره که بخش گسترده ای از آنان را شیعیان تشکیل می دهند، محافظت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل ،‌هفت عضو این جامعه که از نظر شکل صورت شبیه به ساکنان جنوب شرقی آسیا هستند ، هفته گذشته ‌در جنوب شرقی افغانستان درحالی که گردن زده شده بودند ، پیدا شدند. قتل هایی که بنابراعلام سازمان ملل متحد جنایت جنگی محسوب می شود.
تابوت های این هفته قربانی بر دوش تظاهرکنندگان از غرب کابل تا نزدیکی کاخ ریاست جمهوری با فریادهای مرگ بر طالبان، غنی  استعفا استعفا ، حمل شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در واقع اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان را متهم می کنند که برای محافظت از هزاره ها و آزار و اذیت های طالبان علیه آنها ، هیچ کاری انجام نمی دهد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس