کد خبر 494092
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

رئیس کمیته داوران از تیم‌های لیگ برتری خواست که هر کدام پیشکسوت داوری در کنار خود برای آگاهی از مسائل داوری داشته باشند.

به گزارش مشرق، فریدون اصفهانیان با اشاره به کلاس‌های داوری که روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله این درخواست را از فیفا می‌کنیم که این کلاس‌ها برای افزایش سطح داوری‌ها تشکیل دهد.

وی گفت: آموزش‌های داوری را از سوی این مدرس به داوران انتقال داده شد اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که آموزش‌ها به باشگاه‌ها انعکاس داده نمی‌شود. باید طوری برنامه‌ریزی شود که با بازیکنان و مربیان جلسه‌ای برگزار کرده تا آنها نیز آموزش ببینند.

«این کلاس‌ هم برای دانش‌افزایی و آمادگی جسمانی داوران بود». وی با بیان این جمله در پاسخ به این سوال که آیا جزوه‌های جدید آموزشی را در اختیار باشگاه‌ها قرار داده می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این جزوه‌ها همیشه وجود دارند ولی درخواست ما از تیم‌ها این است که یک پیشکسوت داوری کنار تیم‌شان داشته باشند. وقتی تیم‌ها مربی بدنساز، آنالیزور و ... به خدمت می‌گیرند، چه اشکالی دارد که یک نفر را نیز جذب کنند که مسائل داوری را برای آنها تشریح کند.

اصفهانیان که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، تصریح کرد: سعی‌ خودمان را می‌کنیم که جزوه‌های جدید آموزشی را از طریق فدراسیون فوتبال ارسال کنیم، کاری که دپارتمان داوری هر سال انجام می‌دهد ولی پیشکسوت داوری که بازنشسته است، بهتر می‌تواند داوری‌ها را تشریح کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس