کد خبر 494012
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱

وزیر خارجه فرانسه از دولتمردان آمریکا خواست تضمینی بدهند که شرکت‌های فرانسوی را به خاطر همکاری با ایران، جریمه نمی ‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، وزیر خارجه فرانسه از مقامات آمریکایی خواست برای همکاری شرکت های فرانسوی با ایران تضمین دهد.

لوران فابیوس با اشاره به سابقه تحریم های آمریکا علیه ایران و اقدامات دوسویه این کشور در سیاست خارجی خود گفت: آمریکا چند بار شرکت های فرانسوی را به خاطر ارتباط با ایران تحریم کرده است.

وی افزود: در صورت اجرای دوباره تحریم ها، آمریکا نباید شرکت های فرانسوی را به خاطر همکاری با ایران جریمه کند. این در حالی است که بانک بی ‌ان ‌پی فرانسه به دلیل نقض تحریم های ایران در سال گذشته از سوی آمریکا حدود ۹ میلیارد دلار جریمه شده بود.

در روزهای پس از انعقاد توافق هسته‌ای در وین، هیئت هایی از کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در سفر به آمریکا درباره ارتباط اقتصادی با ایران با مقامات این کشور مشورت کردند.

طبق گزارش رویترز، فابیوس که در برابر نمایندگان پارلمان حاضر شده بود، ضمن اشاره به سفر هفته آینده «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به فرانسه، در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و شروط شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به ایران با نمایندگان سخن گفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس