خبرگزاری رویترز با بیان اینکه به نسخه‌ای از طرح پیشنهادی روسیه برای حل بحران سوریه دست یافته، نوشته است که بر اساس پیشنهاد مسکو، پس از اعمال اصلاحات در قانون اساسی سوریه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری خواهد بود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه مدعی شد به نسخه پیش‌نویس طرح پیشنهادی روسیه برای حل بحران سوریه دست یافته است.

به ادعای رویترز، بر اساس طرح پیشنهادی روسیه، که در هشت بند نوشته شده، انتخابات پارلمانی سوریه که قرار است بهار سال آینده برگزار شود، به تعویق می‌افتد.

علاوه بر این، روسیه پیشنهاد داده است که پس از اعمال اصلاحات در قانون اساسی و تائید آن در یک همه‌پرسی عمومی، انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در سوریه برگزار شود.

رویترز نوشته است که مسکو در طرح خود امکان مشارکت مجدد بشار اسد در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را رد نکرده است.

بنا بر این گزارش، روسیه در طرح خود فرآیندی 18 ماهه را برای اصلاح قانون اساسی، به رأی گذاشتن آن و نهایتا برگزاری انتخابات در سوریه پیشنهاد داده است. به نوشته رویترز، کمیته‌ای که اصلاحات قانون اساسی را انجام می‌دهد، به ریاست بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نخواهد بود.

مقامات روس هنوز به این ادعا واکنش نشان نداده‌اند.

پیش از این در سند نهایی نشستی که هفته گذشته در شهر وین برگزار شد هم مسئله برگزاری انتخابات در سوریه مطرح شده بود.

با این حال در آن سند 9 بندی که به تائید 17 کشور شرکت کننده رسید، صحبتی از بازه زمانی و نقش بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نشده است.

قرار است روز شنبه نشست تازه‌ای بار دیگر در اتریش برگزار شود. مسکو می‌گوید اولویت این نشست باید تهیه لیستی از گروه‌های تروریستی باشد، که از آتش‌بس احتمالی مستثنا خواهند بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس