مدیر شرکت اسلحه‌سازی روسیه گفت: تحویل بالگردهای MI35 به پاکستان از سال 2016 آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، «سرگی چیمزو» مدیر شرکت اسلحه‌سازی روسی «روس تیک» در نمایشگاه هوایی دوبی اظهار داشت: قرارداد تحویل بالگردهای ام آی 35 به پاکستان امضا شده است.

وی افزود: تحویل بالگردهای ام آی 35 به پاکستان سال آینده میلادی یعنی سال 2016 آغاز می شود.

چیمزو در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره فراهم کردن سایر سلاح های روسی برای پاکستان گفت: هنوز اسلام‌آباد برای خرید بالگرد‌های ام آی 28 و سایر تجهیزات نظامی درخواستی مطرح نکرده است.

روسیه و پاکستان در سال های گذشته همواره روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی داشته اند، اما تحولات اخیر در مناسبات دو کشور که در سال گذشته به شکل لغو تحریم تسلیحاتی پاکستان توسط روسیه همراه بود؛ حکایت از گام های رو به جلوی پاکستان و روسیه در مسیر گسترش همکاری های دو طرف از جمله در بخش دفاعی و نظامی دارد.

تلاش برای ایجاد زمینه های جهش در مناسبات دفاعی مسکو و اسلام آباد از ماه های گذشته و به دنبال نهایی شدن پیش نویس قرارداد تحویل بالگردهای ام آی 35 میان پاکستان و روسیه و علاقه مندی «کرملین» برای مشارکت در بازارهای اقتصادی و انرژی پاکستانی ها آغاز شد و پس از آن، مقام های عالی دو کشور از تمایل برای احداث خط لوله و اجرای طرح های مشترک اقتصادی خبر دادند.

سفر پی در پی و متقابل مقامات پاکستان به روسیه نشان داد که اسلام آباد درصدد است برای تقویت موقعیت نظامی و سیاسی خود در منطقه به ویژه در برابر دهلی‌نو روابط خود را با مسکو گسترش دهد.

به هر حال، رویکرد پاکستان به سمت توسعه همکاری با روسیه و در مقابل تلاش کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای توسعه همکاری با هند باعث شکل‌گیری معادله جدیدی از قدرت در منطقه جنوب آسیا شده که افزایش رقابت‌‌های تسلیحاتی بین دو قدرت هسته‌ای این منطقه یعنی هند و پاکستان را به دنبال دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    ایران هم باید با اویونیک و موشک‌های روسی هلی‌کوپتر هاش مخصوصا کبری‌ها را ارتقا دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس