کد خبر 493544
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲

وزیر خارجه آمریکا از شرکای انگلیسی خود به خاطر حمایت و تلاش های آنها در توافق هسته ای با ایران قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی خود گفت: ما با انگلیس برای ایجاد روند سیاسی در سوریه که بتواند به این فاجعه انسانی خاتمه بخشد،همکاری نزدیک داریم.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کری گفت: من به فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس خوشامد می گویم. ما تلاش های مشترک درباره همه مسائل پیش روی کشورهای جهان داریم.

وزیر خارجه آمریکا یادآور شد: ما در تلاش ها علیه داعش شریک هستیم و با یکدیگر در زمینه سوریه و تلاش برای ایجاد روند سیاسی در این کشور که بتواند به این فاجعه انسانی خاتمه بخشد، همکاری نزدیک داریم.ما در لندن گفتگوهای زیادی در این زمینه داشتیم و آخر هفته به وین خواهیم رفت و امیدواریم روند را به پیش ببریم.

وی افزود: از شرکای انگلیسی خود به خاطر حمایت و تلاش های آنها در توافق هسته ای با ایران بسیار سپاسگزاریم. این توافق چندجانبه بود. پنج به علاوه یک،اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با یکدیگر به صورت موثر کار کردند و با وجود مشکلات ما با روسیه وچین درباره موضوعات دیگر، همه ما درباره اهمیت جلوگیری از دستیابی کشور دیگر به سلاح هسته ای در حال حاضر یا در هر زمان دیگری متحد شدیم.

کری تاکی کرد: ما از تصمیم انگلیس برای رساندن بودجه دفاعی خود به سطح دو درصد مورد نیاز ناتو تحسین می کنیم، این نمونه مهمی برای جهان درباره نحوه همکاری با یکدیگر و حل چالش های امنیتی است. ما همچنین به خاطر همکاری درباره گفتگوهای مهم در پاریس درباره تغییر شرایط اقلیمی سپاسگزاریم. انگلیس شریک خوب ما در این زمینه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس