کد خبر 493138
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر پس از کاهش بیش از یک درصدی در روز جمعه، امروز40 سنت افزایش یافت و به 47 دلار و 82 سنت رسید.

به گزارش مشرق ، به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت امروز پس از 3 جلسه کاهش افزایش یافت، اما تقویت ارزش دلار که ناشی از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا بود و احتمال افزایش نرخ بهره قبل از پایان امسال را تقویت کرد، موجب شد که رشد قیمت نفت محدود باشد.

پس از آنکه تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه اکتبر به 271 هزار مورد رسید که بسیار بیشتر از پیش بینی 180 هزار موردی تحلیلگران بود، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، در نزدیکی بالاترین رقم در حدود 7 ماه گذشته باقی ماند.

بن له بران، تحلیلگر بازار نفت گفت، تقویت ارزش دلار احتمالا در آستانه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزور در ماه دسامبر ادامه خواهد داشت و ممکن است یک عامل کلیدی در افت قیمت نفت و دیگر کالاها باشد.

تقویت ارزش دلار موجب می شود کالاهای ارزش گذاری شده به دلار نظیر نفت برای دارندگان سایر ارزها گران شود.

له بران افزود، از سوی دیگر «اقتصاد آمریکا اکنون وضعیت خوبی دارد و در شرایطی قرار دارد که فدرال رزرو معتقد است افزایش اندک نرخ بهره به اعتماد به وجود آمده در اقتصاد این کشور لطمه نمی زند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر پس از کاهش بیش از یک درصدی در روز جمعه، امروز40 سنت افزایش یافت و به 47 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک هفته و نیم گذشته یعنی 43 دلار و 83 سنت، 37 سنت رشد داشت و به 44 دلار و 66 سنت رسید.

آمارهای اخر هفته گذشته از چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان حاکی از آن بود که واردات نفت این کشور نسبت به ماه گذشته 5.7 درصد کاهش یافته و به 26.35 میلیون تن در ماه اکتبر رسیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس