کد خبر 493068
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

معاون وزارت خارجه در نشست مشترک استانداران و سفرا افزود: تا پایان برنامه ششم باید ۲۵ میلیون توریست داشته باشیم که این رقم در سال جاری ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

به گزارش مشرق، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه صبح امروز یکشنبه در نشست مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با استانداران در محل وزارت کشور، طی سخنانی گفت:  رفع تنش با همسیگان شاخص دیپلماسی موفق است و این موضوع رفع تنش با همکاری منطقه ای و اقتصادی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه دارای ٢٨ نمایندگی در داخل کشور است، افزود: ٢٢ نمایندگی در استانها و ٦ نمایندگی در مناطق آزاد است.

قشقاوی عنوان کرد: باید پتانسیل های استانها را معرفی کرده و در حوزه جذب سرمایه گذار و گردشگر اقدام کنیم.

معاون وزیر خارجه یادآور شد: مشکل اصلی این است که قدرت استانداران واقعی نیست و علیرغم اینکه رئیس شورای برنامه ریزی و نماینده عالی دولت در استانها هستند اما به عنوان مثال در هر مرز هر ارگانی عنوان می‌کند که وظیفه ذاتی خود را دارد و باید یک نفر در هر استان حرف اول و آخر را بزند تا سرمایه گذران تکلیف خود را بدانند.

قشقاوی بوروکراسی را دشمن سرمایه گذاری و عدم جذب توریست برشمرد و گفت: تا پایان برنامه ششم باید 25 میلیون توریست داشته باشیم که این رقم در سال جاری 5 میلیون و 200 هزار نفر است و اگر بتوانیم فاصله بوروکراسی را کم کنیم می‌توانیم این امر را محقق سازیم.

وی عنوان کرد سفرا باید تجارب دیگر کشورها را به داخل منتقل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس