کد خبر 493062
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

سخنگوي ائتلاف سعودي عليه يمن براي توجيه انتقاد دوستان عربستان درباره عدم موفقيت اين ائتلاف در يمن گفت: عوامل زيادي موثر است از جمله زمين، طبيعت، آب‌وهوا... البته کاري که ائتلاف ما در 7 ماه در يمن کرد، ناتو در 11 سال در افغانستان نکرده است.

به گزارش مشرق، سرتيپ ستاد «احمد عسيري» سخنگوي ائتلاف نظامي عربستان عليه يمن، هفت ماه پس از آغاز عمليات هوايي، زميني و دريايي عليه يمن، ناکامي عربستان را با حرف‌هاي تازه‌اي توجيه کرد.

عسيري در پاسخ به انتقاد دوستان خود که در يمن کاري از پيش نبرده‌اند، اين ائتلاف را با ائتلاف تحت رهبري آمريکا در افغانستان و ناتو مقايسه کرد.

مقايسه ائتلاف عربستان در يمن و ائتلاف آمريکا و ناتو در افغانستان
عسيري اين موضوع را که «نيروهاي ائتلاف در آزادسازي تعز تاخير کرده‌اند» رد و توجيه کرد که «اقدام نظامي تابع متغيرهاي زيادي است» و «نيروهاي ائتلاف در يمن، موفقيت‌هايي به دست آورده‌اند که بيش از 20 کشور عضو ائتلاف آمريکا به دست نياورده‌اند».

اين مقام نظامي سعودي توضيح داد: مثلا آنچه ائتلاف (عربستان) در هفت ماه در يمن کسب کرد، نيروهاي آمريکا و ناتو که بيش از 28 کشور هستند، در 11 سالي که در افغانستان بودند، کسب نکردند.

در حالي که عربستان پيش از اين با تبليغات فراوان از حمله به استان «مأرب» و «تعز» سپس اشغال «صنعاء»، پايتخت يمن خبر مي‌داد، عسيري به «الوطن» عربستان مدعي شد: هيچ تأخيري در کار نظامي نيست. اصطلاح تأخير با تعيين موعد زماني در ارتباط است حال آنکه ما در ائتلاف، زمان معيني را براي آزادسازي (استان) تعز تعيين نکرديم. اما درباره اينکه گفته مي‌شود (آزادسازي) نزديک است، اين امر، مخاطب قرار دادن ذهن (و افکار) نظامي است که جزئيات عمليات نظامي را مي‌داند، زيرا ما [در يمن] فوتبال بازي نمي‌کنيم که در 90 دقيقه به پايان برسد.

عوامل ناکامي عربستان از زبان سخنگوي ائتلاف
اين مقام نظامي عربستان در توجيه بيشتر ناکامي ائتلاف عربستان در يمن گفت: اقدام نظامي، اقدامي منظم و ترتيبي است که عوامل زيادي در آن مؤثر است.. از جمله زمين، موانع طبيعي، آب و هوا و نيروهاي دشمن و همه اينها بر مسير هر اقدام نظامي تاثيرگذار است. در نهايت بايد بگويم که هر عمليات ما جدول زماني محرمانه خود را دارد و آشکارا اعلام نمي‌شود تا فرصتي به دشمن داده نشود.

عسيري در پايان آرامش نسبي در جبهه‌هاي متعدد را اينگونه توجيه کرد که «اگر اقدام نظامي با آرامش انجام شود، اين مزيت است نه عيب. چون سروصدا و بيانيه‌هاي رسانه‌اي کار مفيدي از پيش نمي‌برد و ما با تمرکز بالا روي تعز داريم کار مي‌کنيم و حرف‌هايي شنيديم از تأخير در آزادسازي عدن و مأرب اما از حيث نظري بايد گفت که اينها واقعيت ندارد.

عسيري در حالي از الفاظي مانند آزادسازي استفاده مي‌کند، که سيد حسن نصرالله دبير کل حزب‌الله لبنان در آخرين سخنراني خود گفت که اشغالگران در عربستان تحت پوشش رسانه‌اي خود، مفاهيم را تغيير مي‌دهند و حمله به يمن را کمک به مردم يمن و اشغال شهرهاي اين کشور را «آزادسازي» مي‌نامند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    طرف دیده حریف نمیشه میگه زمین کجه!!! ان شاء اللّه همتون با آمریکاییها و ناتو برید به درک!!!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    طرف دیده حریف نمیشه میگه زمین کجه!!! ان شاء اللّه همتون با آمریکاییها و ناتو برید به درک!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس