رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳.۸ درصد جمعیت کشور سالمندند و تا سال ۱۴۲۹ هجری شمسی ۲۵ درصد جمعیت کشور را سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال ) و ۲۵ درصد دیگر را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش مشرق، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در مراسم آغاز به کار کارگاه محیط‌های دوستدار سالمند گفت: 8 و 3 دهم درصد جمعیت کشور سالمندند و تا سال 1429 هجری شمسی 25 درصد جمعیت کشور را سالمندان (افراد بالای 60 سال ) و 25 درصد دیگر را افراد زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه عوامل توسعه و ارتقای سطح بهداشت فردی، کنترل بیماری های عفونی و امید به زندگی میزان سالمندان جامعه را افزایش داده است، افزود: باید زمینه برای استفاده از ظرفیت ها، تجربه‌ها و علم سالمندان فراهم باشد.

محسنی بند پی با بیان اینکه از موضوع سالمندان در همه کشورها از جمله در کشور ما غفلت شده است، گفت: سالمندان باید همچون محیط زیست و خشکسالی در اولویت های برنامه ششم توسعه قرار گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: با تغییر روش زندگی جمعیت کشور و شهرنشینی 70 درصد جمعیت کشور، نیاز به آینده نگری در زمینه سالمندان ضرورت بیشتری دارد.

وی گفت: باید با روش یکپارچه نگر به صورت فرآیند محور از ظرفیت های سالمندان در جوامع امروزی بهره مند شویم.

محسنی بند پی افزود: مناسب سازی ساختمان‌ها و معابر، حمل و نقل عمومی، توجه به کنترل آلاینده‌های محیطی و هشدارهای به موقع آلودگی هوا برای سالمندان باید توجه شود.

محسنی بند پی همچنین از آمادگی بهزیستی برای همکاری با همه مجامع بین المللی از جمله صندوق جمعیت ملل متحد برای بهبود شاخص های سالمندی درکشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس