کد خبر 492624
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱ واحد کاهش به ۶۲ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.

به گزارش مشرق ،براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، در پایان معاملات امروز یکشنبه بورس تهران، شاخص کل بورس ۱ واحد افت کرده و از کانال 63 هزار واحد خارج شده و به رقم 62 هزار و 999 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزنی امروز 14 واحد افت کرده و به 9 هزار و 699 واحد رسید و ارزش روز بازار به بیش از 273 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورسی بیش از 515 میلیون برگه بهادار شامل سهام و حق تقدم در قالب 30 هزار نوبت معامله و به ارزش 69 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی، ارزشی بدون تغییر در رقم 24 هزار و 648 واحد ایستاد. شاخص قیمت با معیار وزنی 12 واحد افت کرده و به 8 هزار و 260 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با 58 واحد افت به 70 هزار 183 واحد و شاخص بازار اول بورس با 7 واحد رشد به 43 هزار و 984 واحد و شاخص بازار دوم با 48 واحد کاهش به 138 هزار و 386 واحد رسید.

امروز نمادهای فولاد، تاپیکو، پتروشیمی پردیس و ملی‌مس در تقویت شاخص بورس تأثیرگذار بوده و نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی و بانک پاسارگاد در کاهش شاخص اثر داشته‌اند.

نمادهای مورد علاقه فعالان بورس امروز شامل بانک ملت، ایران‌خودرو، بانک صادرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، پلی‌اکریل، پارس خودرو و سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین بودند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل با یک واحد کاهش به 700 واحد رسید، ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 47 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 66 میلیون برگ بهادار در قالب 12 هزار نوبت معامله و به ارزش 281 میلیارد تومان، یعنی حدود 4 برابر ارزش معاملات بورس تهران، دادوستد کردند.

امروز نمادهای سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، بانک دی، قند شیروان، قوچان و بجنورد و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از نمادهای پربیننده مورد علاقه فعالان بوده است.

امروز نمادهای زاگرس، شتران و شاوان در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده و نمادهای میدکو، ذوب، پترول و شپاس در کاهش شاخص اثرگذار بوده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس