کد خبر 492340
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹

در شصت و يكمين اجلاس جهاني پاگ‎واش كه دهم تا چهاردهم آبان‎ماه جاري، در شهر ناكازاكي ژاپن برگزار شده، ایده تشکیل بلوکی بین‌المللی با حضور ایران، ژاپن، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین نظير برزیل و آرژانتین، تحت عنوان نابود کردن سلاح اتمی در سطح جهان با هدف تحت‌الشعاع قراردادن موضوع منطقه عاری از سلاح هسته‎ای و به محاق بردن فعالیت‎های اتمی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

به گزارش مشرق، هدف اصلي اين ايده، نقش دادن به ایران در سطح جهانی است تا ضمن تثبیت توافق هسته‎ای، تعهدات ایران به نظام بین‎الملل افزایش یابد. در حاشيه اين كنفرانس با توجه به حضور مسئولين سازمان انرژي اتمي ايران در ژاپن و سخنراني علي اكبر صالحي در اين اجلاس، سران پاگ‎واش تلاش نمودند اين ايده را به مسئولان ايراني تحميل نمايند.
پاگ‎واش، بنياد وابسته به صهيونيست‎ها موردحمايت مالي وزارت خارجه آمريكا، آلمان و نروژ، بنيادهاي راكفلر و مك آرتور ـ از بنيادهاي حامي تغيير در كشورهاي مخالف آمريكا، USIP (بنياد صلح آمريكا مورد حمايت كنگره آمريكا) و صندوق پلاشرز، حامي مالي دموكرات‎ها در آمريكا است.
پاگ‎واش در قالب مذاكرات مسیر2، بر حل مناقشات بين‎المللي نظير ايران و آمريكا، فلسطین و اسرائيل، ‌هند و پاكستان و ... مطابق با نظرات صهيونيست‎ها تمرکز دارد. نشست‎هاي اين بنياد در چند سال اخير پیرامون موضوعاتي نظير خلع سلاح، امنيت منطقه‎اي و ايران بوده و تقريباً‌ هر سال نشست‎هايي را در اسرائيل برگزار كرده است. از دستور كارهاي جديد اين بنياد مي‎توان به موضوع زمامداری جهاني اشاره كرد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس