رزمندگان پلیس فدرال عراق روز گذشته در حین ماموریت پاکسازی منطقه "الفتحه" در شمال استان صلاح الدین تعدادی موشک انداز پدافند هوایی از نوع "ایگلا" (سام 18) از یکی از مقرهای گروه تروریستی تکفیری داعش کشف و ضبط کرده اند.

گروه بین الملل مشرق- رزمندگان پلیس فدرال عراق روز گذشته در حین ماموریت پاکسازی منطقه "الفتحه" در شمال استان صلاح الدین تعدادی موشک انداز پدافند هوایی از نوع "ایگلا" (سام 18) از یکی از مقرهای گروه تروریستی تکفیری داعش کشف و ضبط کرده اند.

کشف موشکهای پدافند هوایی ارتش داعش+تصاویر

بنابر این گزارش، نیروهای داعش از این موشکها برای هدف قرار دادن بالگرده ا وجنگنده بمب افکنهای ارتش عراق استفاده می کنند. هنوز از مبدا ارسال این تسلیحات برای نیروهای داعش اطلاعاتی منتشر نشده اما طی ماههای گذشته منابع اطلاعاتی عراق بشت از نقش تخریبی ترکیه و اردن و عربستان سعودی در تسلیح و تجهیز نیروهای داعش به تسلیحات و مهمات جنگی انتقاد کرده بودند.

کشف موشکهای پدافند هوایی ارتش داعش+تصاویر

ایگلا (به روسی: Игла́) یک سامانه موشکی زمین‌به‌هوای دوش‌پرتاب و کوتاه‌برد ساخت شوروی (سپس روسیه) است که از سامانه هدایت گرمایاب بهره می‌برد. نام آمریکایی این موشک سام-۱۸ (سا-۱۸) و نام آن در گزارش‌های ناتو Grouse (به معنی باقرقره) است و مدل ابتدایی ساده‌تر آن با نام ۹کا۳۱۰- ایگلا-۱ و نام ناتو سام-۱۶ گیملت (مته) (SA-16 Gimlet) شناخته می‌شود.

کشف موشکهای پدافند هوایی ارتش داعش+تصاویر

ایگلا با کد اختصاری ۹k38 وزارت دفاع شوروی هم شناخته می‌شود. این موشک از پرفروش‌ترین سلاح‌ها و از نسل دوم موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب است و بیشتر معیارهای مورد نیاز برای غلبه بر ترفندهای دفاعی هواپیماهای دشمن را دارد. در سال ۲۰۰۴ نسل جدیدی از این موشک که با نام ایگلا-اس و نام ناتو سام-۲۴ گرینچ (SA-24 Grinch) شناخته می‌شود و به سوپر ایگلا هم معروف شده وارد ارتش روسیه شد که بسیار پیشرفته‌تر و موثرتر از ایگلا برای رویارویی با تهدیدات هوایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    همه مسلمانها رو امريكا و روسيه ومتحدانشون به جان هم انداختند واز فروش اسلحه هاشون پول هنگفتي به جيب ميزنند از جاهليت مسلمانهاي متعصب وجاهل با يه تير دو نشون ميزنند كفار هم سرگرم خودشونند هم نفع ميبرنند.
  • مرگ بر آمریکا ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    همزمان با اشغال عراق در خرداد ماه 93 و تصرف مناطق وسیعی از خاک این کشور (بیش از یک سوم عراق) که البته با تبانی تعدادی از مقامات سیاسی و نظامی این کشور با عوامل شیطان بزرگ و حاکمان ترکیه، اردن، عربستان،و قطر و مسعود بارزانی صورت گرفت . تمام زاقه های مهمات و انبار عظیم تسلیحات و تجهیزات و امکانات نظامی و دولتی و ملی و .... در 3 استان الانبار و صلاح الدین و نینوا بدست داعش افتاد. حالا شما یک عدد قبضه موشک سام 18 را تابلو کرده اید!!!!!!!!!!!!!!!!!! این مورد یک مشت نمونه دریایی از امکانات و تسلیحاتی است که مقامات خائن عراقی به داعش تحویل دادند.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    داعش هر روز قدرتمند تر
  • مسلمان ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    نه. بلکه حمایت استکبار نمایان تر! مرگ بر استکبار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس