کد خبر 492293
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از بروز سیلاب های متعدد در رودخانه های این استان خبر داد و سازمان هواشناسی از بارش های سراسری در استان گیلان و بارش های پراکنده در استانهای مازندران و گلستان خبر داد.

به گزارش مشرق، پاییز و زمستان امسال تأثیر پدیده اقیانوسی به نام "ال نینو" را در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران شاهد هستیم. نکته جالب توجه این است که تأثیر این پدیده اگر در برخی کشورها سبب خشکسالی می‌شود، اما در کشور ما پدیده بارش را به دنبال دارد.

پس از بارش های سیل اسای غرب کشور و بروز سیلاب های تخریب کننده در ایلام و لرستان، اکنون شاهد بارش ها در شمال ایران هستیم.

«محمدابراهیم یخکشی» مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از بروز سیلاب های متعدد در رودخانه های این استان خبر داد و گفت: سیلاب‌های اخیر سبب شد تا بسیاری از سازه‌های تقاطعی از جمله پل‌ها در معرض تخریب قرار گیرند که یک نمونه آن پل معلم کوه در تنکابن بوده که ریزش آن سبب خسارت جانی و مالی به شهروندان شد.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه‌ای مازندران بر مدیریت جامع رودخانه و سیلاب در مازندران برای پیشگیری از خسارت و کنترل سیلاب تاکید کرد و گفت: در صورت تامین این میزان اعتبار می‌توان با لایروبی، دیواره‌سازی و بازسازی سردهنه‌ها و هدایت بخشی از سیلاب به آب بندان‌ها از خسارت‌های ناشی از سیل در مناطق مختلف مازندران جلوگیری کرد.

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، امشب در استان گیلان بارش های سراسری خواهیم داشت و در استانهای گلستان و مازندران نیز، بارش ها در نقاط شهری به صورت پراکنده و در ارتفاعات به صورت متمرکز خواهد بود. فردا نیز بارش های پراکنده در این سه استان ادامه دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس