نخستین سؤالم این بود که ایرانیان چه دارند که همه غربی‌ها از آنان می‌ترسند؟ این چه اعتقادی است که ایرانیان دارند که وقتی واکنش نشان می‌دهند،‌ لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌افتد؟

به گزارش مشرق، ناخدا سوم عرشه فؤاد خلیق رحمان از افسران نیروی دریایی ارتش پاکستان که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) فارغ التحصیل شده، در پایان دوره آموزش خود، یادداشتی کوتاه در این باره نوشته که متن آن را در زیر می‌خوانید:

«امیر فرماندهی محترم، وابستگان نظامی و وابسته دریایی پاکستان و سایر اساتید محترم و دانشجویان عزیز

السلام علیکم

امروز من نمی‌دانم که خوشحال هستم که بحمدالله این دوره با موفقیت و خوبی به پایان رسید و به وطن عزیزم باز خواهم گشت،‌ یا بسیار غمگین هستم که از شما دوستان عزیز جدا می‌شوم.

من وقتی برای حضور در این دوره مأمور شدم، خیلی نگران بودم،‌ چون نمی‌دانستم که ایرانیان چگونه مردمانی هستند.

سؤالات خیلی زیادی در ذهن داشتم و اولین سؤال این بود که ایرانیان چه دارند که همه غربی‌ها از آنان می‌ترسند؟ این چه اعتقادی است که ایرانیان دارند که وقتی واکنش نشان می‌دهند،‌ لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌افتد؟

وقتی به جمع شما آمدم، نخست دیدم که با صدای بلند صلوات می‌فرستید؛ متوجه شدم که شما با ما بیگانه نیستید، عاشق حضرت محمد رسول‌الله (ص) هستید. ایمان، تقوا و شوق شهادت را در بین شما دیدم. تدبیر و اندیشه‌های بلند امیر دکتر ولی‌وند فرمانده محترم دانشگاه را دیدم، شایستگی اساتید محترم را دیدم.

فداکاری، دوست‌داشتن و میهمان‌نوازی همه شما را از نزدیک احساس کردم. در طول این مدت چیزهای زیادی از ملت ایران دیدم و یاد گرفتم و اینکه ایرانیان مردمی پرجوش و خروش، شجاع، راسخ و در عین حال مهربان و فداکار هستند.

حالا فهمیدم که چرا اقبال لاهوری درباره ایران گفته است:

کرد افرنگی مسخر آب را هم باد را

لیک باشد گردش چشم فلک بی‌‌اعتبار

خواب استعمار خود دیده است چشم باختر

لیک خواهد بود تعبیرش خلاف انتظار

گر شود تهران جینوا (ژنو) از برای اهل شرق

بو که تغییری کند تقدیر شوم روزگار

این دوره برای من خیلی ارزشمند و مهم بود. هر لحظه چیزی جدید و تازه یاد گرفتم. من از امیر ولی‌وند فرمانده توانا و محبوب دانشگاه دافوس و همه اساتید محترم که در طول دوره ما را پشتیبانی و حمایت کردند و خیلی زیاد برای ما زحمت کشیدند تشکر می‌کنم؛ همه حاضران محترم را به خداوند بزرگ می‌سپارم سلامت باشید.

خدانگهدار و دوستی پاکستان و ایران پاینده باد.»

به گزارش فارس، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخی از دانشگاه‌های هم تراز در کشورهای خارجی تعامل و تبادل دانشجو دارد و همه ساله تعدادی از نظامیان سایر کشورها در این مرکز علمی ارتش به تحصیل می‌‌پردازند.

دانشجویان خارجی در دوره 25 دافوس ارتش نیز حضور داشتند و همپای افسران ارشد ایرانی دوره‌ها و آموزش‌های رده و فرماندهی و ستاد را فراگرفتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    خدا قوت خدمت مسئولان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس