کد خبر 491623
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی دولت در خصوص موکلش و واریز پول‌ها به حساب‌هایی که اعلام شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، رسول کوهپایه‌زاده در واکنش به اظهارات محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت که در نشست خبری اخیر خود در خصوص پرونده بابک زنجانی و ماجرای واریز پول به حساب‌های اعلام شده گفته است «گفته می‌شود اگر این پول پرداخت شود امکان برداشت از آن نیست. اما این پول باید واریز شود حتی اگر ما نتوانیم از آن برداشت کنیم. زیرا پس از اجرای برجام این مشکل حل خواهد شد» اظهار کرد: ضمن احترام به شخص آقای نوبخت، اظهارات وی به لحاظ حقوقی به ویژه حقوق بانکی بین‌المللی، پاسخ خاص خود را دارد.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: اولاً از آن‌جا که شرکت HK، موکل و بانک‌های او در تحریم به سر می‌برند، قابلیت برداشت از حساب‌های موکل وجود ندارد زیرا هنوز خود موکل و بانک‌هایش در تحریم هستند و مشکل برداشت از حساب‌ها وجود دارد.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: ثانیاً، شماره‌ حساب‌هایی که دوستان از طریق بانک مرکزی اعلام کردند، یک شماره حساب خاص یک طرفه است؛ یعنی زمانی که تحریم‌ها وضع شد، فقط می‌توانستیم به تعداد محدودی کشور نفت بفروشیم و پول‌های فروش نفت در شماره حساب خاصی که در آن کشور افتتاح شده بود واریز می‌شد اما قابلیت برداشت نداشت بلکه ما فقط می‌توانستیم از آن کشور کالا خریداری کنیم و در عوض از حسابی که پول فروش نفت به آن واریز شده است، مبلغ کالای خریداری شده، کسر می‌شود.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: حساب‌هایی که آقای نوبخت مطرح کردند، اساساً قابلیت این را ندارند که شخص حقیقی یا حقوقی بتواند پولی به آن واریز کند. موکلم هم در دفاعیات خود عنوان کرده که اگر دوستان یک ریال یا دلار به این حساب‌ها واریز کنند، تمام اتهاماتش را می‌پذیرد.

پولی برای تسویه حساب واریز نکردیم

کوهپایه‌زاده همچنین در پاسخ به این سئوال که مسئولان و وکلای وزارت و شرکت نفت می‌گویند بر خلاف اعلام وکیل بابک زنجانی مبنی بر تسویه بدهی نقدی زنجانی به شرکت نفت، پولی واریز نشده است، گفت: اگر دوستان قدری به صحبت‌های من دقت می‌کردند، این ابهام برایشان مطرح نمی‌شد. هر چند در صحبت‌هایم، عدد و رقم وجود دارد اما پولی واریز نکردیم بلکه به نسبت دو هزار و 600 میلیارد از اموال موکل، تهاتر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برخی مسئولان وزارت نفت می‌گویند املاک و اموال به دردمان نمی‌خورید در صورتی که این حرف‌ها، غیر حقوقی است زیرا مرجع ذیصلاح مصوب کرده اموال موکل ارزیابی و از مبلغ بدهی کسر شود.

وکیل بابک زنجانی درباره آخرین وضعیت صدور ضمانت‌نامه بانکی و اینکه مسئولان وزارت نفت می‌گویند چون بابک زنجانی به وعده خود در خصوص ضمانت‌نامه عمل نکرده، موضوع تسویه بدهی نقدی را مطرح کرده است گفت: مسائل مربوط به امور خارجی موکل در صلاحیت من نیست اما تا جایی که اطلاع دارم مسئول امور حقوقی خارج از کشور موکل، در خصوص با دادگاه در ارتباط است  و مصلحت نیست اقدامات صورت گرفته، رسانه‌ای شود. مرجعی که ذی‌صلاح و محرم است، در جریان امور قرار دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس