کد خبر 491394
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

حسين احمدي‌کيا، دانشيار گروه مکانيک دانشگاه اصفهان در يک تحليل مبسوط به واکاوي مشکلات خودروسازان پرداخته و راه‌هاي نجات و اشکال حمايت دولت از اين بخش را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، حسين احمدي‌کيا، دانشيار گروه مکانيک دانشگاه اصفهان در يک تحليل مبسوط که در اختيار اقتصادنيوز قرار داده به واکاوي مشکلات صنعت خودرو پرداخته و راه‌هاي نجات اين صنعت را مطرح کرده است.

در اين تحليل با عنوان همنشيني دولت با خودروسازان ابتدا به موضوع رقابت و تعرفه در صنعت خودرو اشاره شده و سپس مشکلات صنعت خودرو از ديد مصرف کنندگان تشريح شده است.

از نگاه اين استاد دانشگاه، از جمله مشکلات صنعت خودرو از ديد مصرف‌کنندگان ايمني پايين، کيفيت پايين، قيمت بالا، عدم تنوع پذيري، مصرف سوخت زياد و آلودگي محيط زيست عنوان شده است.

در بخش ديگر اين تحليل مشکلات اساسي خودروسازي در کشور تشريح شده که مهم‌ترين مسائل آن در اين عناوين خلاصه شده است: اهميت ندادن به تحقيق و توسعه، مديريت سياسي و دولتي، بهره‌وري پايين، عدم ثبات اقتصادي، عدم استفاده از فناوري‌هاي نوين و خدمات پس از فروش نامناسب.

پس از اين، احمدي‌کيادر اين تحليل مبسوط خود را‌هکارهايي براي حمايت از خودروسازان مطرح مي‌کند که از جمله آنها، کمک به مراکز تحقيق و توسعه شرکت‌هاي خودروسازي، آزاد شدن قيمت‌ خودرو و رقابتي کردن آن، خصوصي سازي، افزايش عوارض سالانه مصرف کنندگان خودرو، اختصاص وام به مصرف کنندگان خودروهاي داخلي، افزايش زمان گارانتي واصلاح قوانين کار و بيمه است.

وي همچنين از جمله اقدامات شرکت‌هاي خودروسازي براي افزايش تنوع و کيفيت و ورود به بازار جهاني را مواردي چون اهميت به تحقيق و توسعه، تقويت و نظارت بر شرکت‌هاي قطعه سازي، کاهش هزينه توليد و توجه به رضايت مشتري عنوان کرده است.

منبع: اقتصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    هیچ تغییری نمی کند خودروسازها اگه به حرف های اساتید و نخبه ها و اقتصاد دان ها گوش میدادند الان اوضاع این گونه نبود فقط وقت این عزیزان را میگیرند کدوم مشورت وچاره جویی ؟! برای خودروسازها هیچ معنی و مفهومی ندارد این حرف ها متاسفانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس