کد خبر 491287
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

در حالي که بسياري از دست‌اندکاران صنعت خودرو نسبت به تغيير مسير اعطاي تسهيلات 25 ميليون توماني خودرو به سمت نوسازي ناوگان حمل‌و‌نقل و جايگزيني خودروهاي فرسوده به دولت انتقاد دارند که مهم‌ترين عامل تجديدنظر دولت در اين باره بحث چگونگي تامين مالي و آثار تورمي اين موضوع عنوان شده است.

به گزارش مشرق، محدود شدن تسهيلات بانکي خريد خودرو به خودروهاي فرسوده در حالي است که بسياري از دست‌اندرکاران صنعت خودرو اين موضوع را خلف وعده دولت به متقاضيان خودرو مي‌دانند و تاکيد دارند عدم ارائه تسهيلات 25 ميليون توماني به خودروسازان موجب افزايش رکود در بازار خودرو مي‌شود.

اما اين سوال که مشکل در کجا بود که مسوولان تصميم گرفتند برنامه خود مبني‌بر اعطاي تسهيلات 25 ميليون تومامي به متقاضيان را محدود به نوسازي خودروهاي فرسوده کند هم‌اکنون در شرايطي مطرح است که بنا به گفته يکي از کارشناسان، مهم‌ترين نگراني دولت در اين باره بحث تامين مالي لازم براي اعطاي تسهيلات به مشتريان و از سوي ديگر بحث آثار تورمي ناشي از اين موضوع بوده است.

وي معتقد است سياست دولت براي تحرک صنعت خودرو کوتاه‌مدت است؛ بنابراين آنها قصد دارند از طريق اعطاي تسهيلات، موجودي انبار 80 هزار دستگاهي خودروسازان را خالي کنند؛ بنابراين مهم‌ترين روش براي تحريک تقاضا، هدفمند کردن کانال تقاضاست که ضمن تزريق نقدينگي به شرکت‌هاي خودروساز موجب کنترل کردن آثار تورمي ناشي از تزريق نقدينگي به بازار خواهد شد.

با توجه به اينکه سياست دولت يازدهم از روزهاي اول آغاز به کار کاهش و کنترل نرخ تورم بوده؛ بنابراين تغيير سياست دولت در خصوص ارائه تسهيلات نيز به‌نظر مي‌رسد در همين راستا صورت گرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس