فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه برای تأمین امنیت آسمان کشور همواره از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد می‌کند و این تنها شامل آسمان عراق نمی‌شود.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه دومین همایش مشترک پدافند جامع و در جمع خبرنگارن، در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای حضور پدافند هوایی ایران در عراق جهت پوشش و رصد آسمان این کشور اظهار داشت: سیستم‌های اطلاعاتی هر کشوری ممکن است بدون اجازه آسمان آن کشور را رصد کند؛ اما سامانه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای حفاظت از نظام مقدس کشورمان از تمام عناصر و ابزار خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی همواره باید صدها کیلومتر دورتر از مرزهای کشور را رصد کند، افزود: قرارگاه پدافند هوایی برای تأمین امنیت آسمان کشور همواره از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد می‌کند و این تنها شامل آسمان عراق نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: در تمام دوران آماده‌باش و غیر آماده‌باش، سیستم‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی روشن و آماده به‌کار هستند؛ بدین ترتیب در روزهای خاص خصوصا اربعین سامانه‌های راهبردی ما کار خود را انجام می‌دهند.

امیر اسماعیلی همچنین درخصوص همکاری پدافند عامل و غیرعامل، با بیان اینکه در پدافند هوایی، پدافند عامل و غیر عامل در کنار هم قرار دارند، گفت: باید تلاش شود تا با کمک پدافند غیرعامل، در نقاطی که از سوی پدافند غیرعامل شناسایی می‌شود، با استقرار سلاح‌ها و سامانه‌های پدافند عامل، پوشش هوایی مناسب و دفاع کم‌هزینه ایجاد شود؛ چون این یک راهبرد است که پیشبرد آن به زمان و آموزش نیاز دارد؛ لذا امیدواریم این دو سازمان در کنار هم به یک برنامه جامع دست یابند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    رصد با تامین امنیت خیلی فرق داره مشرق عزیز
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    در تمام دوران آماده‌باش و غیر آماده‌باش، سیستم‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی روشن و آماده به‌کار هستند. : همین چند روز پیش در طول جاده تهران - قم دو تا از رادارهای پدافند رو دیدم که هر دو خاموش بود. یکیش رادار سامانه اس 200 جنوب تهران بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس